MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dużo większy

Marcin Pawlak
Swoim wyglądem nowy Avensis może przypominać niemieckie auta. Japończycy tłumaczą to tym, że samochód powinien być podobny do innych aut klasy średniej.
Swoim wyglądem nowy Avensis może przypominać niemieckie auta. Japończycy tłumaczą to tym, że samochód powinien być podobny do innych aut klasy średniej. Fot. Radosław Koleśnik
Choć nowa Toyota Avensis trafi do sprzedaży dopiero w połowie kwietnia, w koszalińskim salonie można ją było oglądać już w ubiegły piątek. Samochód ma podbić nasze serca m. in. wizerunkiem auta z wyższej półki.

Nowy Avensis pojawia się na rynku w sześć lat po premierze poprzednika i ma być zupełnie innym autem. Toyota chce bowiem zerwać z wizerunkiem producenta samochodów niezawodnych, ale o mało porywającym wyglądzie. Obecny model od początku projektowano w Europie i ma on odpowiadać europejskim gustom. Jego masywny, ale dynamiczny wygląd jest charakterystyczny dla aut klasy średniej wyższej.

Dużo większy

Wizerunkowi samochodu z wyższej półki sprzyjają także rozmiary Avensisa, dużo większe od poprzednika. Auto jest o 11 cm dłuższe, szersze o 5 cm i wyższe o 5,5 cm. Zwiększono też, o 7 cm, rozstaw osi, dzięki czemu pasażerowie na tylnej kanapie mają więcej miejsca na nogi. Ale z kolei siedzące tam osoby o wyższym wzroście nie mają dużo miejsca nad głową.
Mimo zwiększenia rozmiarów auta, tylko nieznacznie wzrosła pojemność bagażnika - i to zaledwie w jednej wersji nadwozia. Sedan ma teraz bagażnik 520-litrowy (o 20 l więcej niż dotychczas); w liftbacku jest to 510 l, a w kombi - 520 l.
"Wyższych sfer" zasmakować można we wnętrzu Avensisa. Deskę rozdzielczą wykonano z materiałów wysokiej jakości, bardzo przyjemnych w dotyku. Elegancji dodają drewnopodobne wstawki na drzwiach i desce oraz materiał imitujący tytan na środkowej konsoli. Te elementy wyposażenia znajdziemy jednak dopiero w lepszych wersjach.

Bogato w standardzie

Wyposażenie podstawowe Avensisa jest bogate. Już najtańsza wersja zawiera 2 przednie poduszki i 2 boczne oraz - to nowość - poduszkę bezpieczeństwa chroniącą podczas zderzenia kolana kierowcy. Oczywiście jest również system zapobiegający przy hamowaniu blokowaniu kół - ABS. Droższe wersje mają dodatkowo boczne kurtyny powietrzne, system kontroli trakcji i wspomaganie hamowania w nagłych sytuacjach. Podróż uprzyjemni seryjnie montowana klimatyzacja (w droższych wersjach z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera) i radio z odtwarzaczem kaset i płyt CD i 8 głośnikami.
Toyota proponuje do wyboru 4 silniki - 3 benzynowe i 1 diesel. Benzynowe mają pojemność 1,6 l, 1,8 l i 2 l i moc (odpowiednio) 110, 129 i 147 KM. Natomiast diesel to silnik 2-litrowy, wykonany w technice common-rail i o mocy 116 KM. Ta ostatnia jednostka napędowa ma być również sprzedawana ze specjalnym katalizatorem D-CAT, redukującym o połowę szkodliwe tlenki azotu do poziomu wymaganego przez normę emisji spalin Euro IV. W Polsce na taki katalizator poczekamy jednak aż do 2005 r.
Nowa Toyota Avensis ma kosztować nieznacznie więcej od poprzednika. Za najtańszą wersję z silnikiem 1,6 l przyjdzie nam zapłacić 66 990 zł. Najdroższy model (kombi) z wyposażeniem "High" i silnikiem wysokoprężnym to koszt 105 600 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza