Nowy Avensis pojawia się na rynku w sześć lat po premierze poprzednika i ma być zupełnie innym autem. Toyota chce bowiem zerwać z wizerunkiem producenta samochodów niezawodnych, ale o mało porywającym wyglądzie. Obecny model od początku projektowano w Europie i ma on odpowiadać europejskim gustom. Jego masywny, ale dynamiczny wygląd jest charakterystyczny dla aut klasy średniej wyższej.
Dużo większy
Wizerunkowi samochodu z wyższej półki sprzyjają także rozmiary Avensisa, dużo większe od poprzednika. Auto jest o 11 cm dłuższe, szersze o 5 cm i wyższe o 5,5 cm. Zwiększono też, o 7 cm, rozstaw osi, dzięki czemu pasażerowie na tylnej kanapie mają więcej miejsca na nogi. Ale z kolei siedzące tam osoby o wyższym wzroście nie mają dużo miejsca nad głową.
Mimo zwiększenia rozmiarów auta, tylko nieznacznie wzrosła pojemność bagażnika - i to zaledwie w jednej wersji nadwozia. Sedan ma teraz bagażnik 520-litrowy (o 20 l więcej niż dotychczas); w liftbacku jest to 510 l, a w kombi - 520 l.
"Wyższych sfer" zasmakować można we wnętrzu Avensisa. Deskę rozdzielczą wykonano z materiałów wysokiej jakości, bardzo przyjemnych w dotyku. Elegancji dodają drewnopodobne wstawki na drzwiach i desce oraz materiał imitujący tytan na środkowej konsoli. Te elementy wyposażenia znajdziemy jednak dopiero w lepszych wersjach.
Bogato w standardzie
Wyposażenie podstawowe Avensisa jest bogate. Już najtańsza wersja zawiera 2 przednie poduszki i 2 boczne oraz - to nowość - poduszkę bezpieczeństwa chroniącą podczas zderzenia kolana kierowcy. Oczywiście jest również system zapobiegający przy hamowaniu blokowaniu kół - ABS. Droższe wersje mają dodatkowo boczne kurtyny powietrzne, system kontroli trakcji i wspomaganie hamowania w nagłych sytuacjach. Podróż uprzyjemni seryjnie montowana klimatyzacja (w droższych wersjach z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera) i radio z odtwarzaczem kaset i płyt CD i 8 głośnikami.
Toyota proponuje do wyboru 4 silniki - 3 benzynowe i 1 diesel. Benzynowe mają pojemność 1,6 l, 1,8 l i 2 l i moc (odpowiednio) 110, 129 i 147 KM. Natomiast diesel to silnik 2-litrowy, wykonany w technice common-rail i o mocy 116 KM. Ta ostatnia jednostka napędowa ma być również sprzedawana ze specjalnym katalizatorem D-CAT, redukującym o połowę szkodliwe tlenki azotu do poziomu wymaganego przez normę emisji spalin Euro IV. W Polsce na taki katalizator poczekamy jednak aż do 2005 r.
Nowa Toyota Avensis ma kosztować nieznacznie więcej od poprzednika. Za najtańszą wersję z silnikiem 1,6 l przyjdzie nam zapłacić 66 990 zł. Najdroższy model (kombi) z wyposażeniem "High" i silnikiem wysokoprężnym to koszt 105 600 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?