Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa ogłosiła przełom w sprawie zaległych faktur

(WF)
Temat zaległych faktur za prąd mamy już za sobą - twierdzi Daniel Obajtek, prezes Grupy Energa (w środku).
Temat zaległych faktur za prąd mamy już za sobą - twierdzi Daniel Obajtek, prezes Grupy Energa (w środku). Energa S.A.
Prezes Grupy Energa, Daniel Obajtek, ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur.

Problem długotrwałego braku faktur, który dotknął części klientów Grupy Energa, to skutek nieukończonego i niestabilnego systemu obsługi klienta, który wprowadzono w 2015 roku, wyjaśnia kierownictwo spółki. Ze względu na brak porozumienia, a potem spór sądowy z realizującym zamówienie dostawcą oprogramowanie zostało przejęte przez informatyków spółki przedwcześnie. System był nieukończony i niestabilny. Skutkiem nieprawidłowości był znany z doniesień medialnych problem długotrwałego braku faktur, który dotknął części odbiorców energii.

- Klienci mieli prawo czuć się rozczarowani faktem, że trudności z niejasnych dla nich przyczyn nie zostały rozwiązane znacznie wcześniej - mówi Daniel Obajtek, prezes Energa SA.

Dlatego nowe władze spółki jeszcze w marcu rozpoczęły swoje funkcjonowanie przede wszystkim od pochylenia się właśnie nad tym problemem. Jak informuje spółka, do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów.

- W marcu około 80 tysięcy klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem - wyjaśnia Daniel Obajtek. - Ten temat mamy już za sobą. Trzeba podkreślić, że według prognoz problem ten rozwiązany miał być dopiero w pierwszym kwartale 2018 roku. Nam tymczasem udało się go rozwiązać w trzy, cztery miesiące. Dzięki temu ok. 80 tysięcy klientów zostało wreszcie wyfakturowanych, za wyjątkiem pojedynczych przypadków, nad którymi właśnie się pochylamy. Oprócz tego jest jeszcze ok. 2 tysiące klientów z 2017 roku, którzy wypadli z systemu, ale do końca sierpnia ich przypadki również zostaną rozwiązane.

Kierownictwo Grupy Energa zapowiedziało również przywrócenie funkcji Rzecznika Klientów. Do końca roku ma też zostać wprowadzony specjalny program dla seniorów, oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną.

ZOBACZ TAKŻE: Dyżur przedstawicieli Energi w redakcji "Głosu Pomorza"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza