MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Film o Słupsku emitowany przez kanał Travel Channel

Monika Zacharzewska [email protected]
Zegar kwiatowy na Skwerze Pierwszych Słupszczan w filmie Travel Chanel nazwany został symbolem miasta.
Zegar kwiatowy na Skwerze Pierwszych Słupszczan w filmie Travel Chanel nazwany został symbolem miasta. Łukasz Capar
Słupsk to miasto bardzo ładne, ale nudne. Taki wniosek można wysnuć po obejrzeniu filmu nagranego i emitowanego przez kanał Travel Channel. Film jest nagrodą za zwycięstwo w konkursie fotograficznym.

W poniedziałek na kanale Travel Channel można było zobaczyć premierową emisję filmu o Słupsku i okolicach. Realizacja filmu przez ekipę Travel Channel to pierwsza nagroda w konkursie fotograficznym "Pokaż wreszcie, co masz w mieście", organizowanym przez turystyczny portal społecznościowy Placeknow.com.

Konkurs polegał na uwiecz­­nieniu ciekawych miejsc miasta i umieszczeniu ich na placeknow. com.
Zwyciężył Słupsk, któ­rego mieszkańcy zamieścili tam najwięcej fotografii i zdobyli 63737 punktów.
Dlatego to właśnie u nas 4 lipca zjawiła się ekipa Channel Travell, by nakręcić film o Słupsku i okolicach.
W miniony poniedziałek po raz pierwszy można było zobaczyć efekt ich pracy.

W ciągu kilkunastu minut pokazano kilka urokliwych miejsc w Słupsku, między innymi ratusz, najstarszą działającą windę w Europie w dawnym DH Słowiniec, mury starego miasta, Basztę Czarownic, Bramę Młyńska, kolekcję prac Witkacego w Zamku Książąt Pomorskich i zegar kwiatowy na Skwerze Pierwszych Słupszczan, nazwany w filmie symbolem miasta. Wspomniano też o najstarszej polskiej pizzerii w Poranku. Niewiele natomiast uwagi poświęcono impre­zom w Słupsku (wspomnia­no o Festiwalu Pianistyki Polskiej i Jarmarku Gryfitów, a przy okazji Doliny Charlotty o Festiwalu Legend Rocka). Jako walor Słupska podkreślono jego położenie blisko m.in. Ustki.

To drugie miasto przedstawiono w filmie jako wyją­tkowo spokojną nadmor­ską miejscowość z promenadą pełną, tu cytat, "wa­kacyjnego badziewia". Zna­lazło się też po kilka ujęć ze Swołowa, Czołpina i Kluk.

- Mieliśmy ograniczoną ilość czasu, żeby zaprezentować to miejsce, stąd tylko takie widokówkowe pokazanie największych atrakcji Słupska i regionu - powiedział nam Michał Borejko, redaktor Travel Channel realizujący program. - Sam spotkałem się z opiniami, że pokazujemy zwycięskie miasta bardzo pobieżnie, ludzie często czują niedosyt, ale trzeba pamiętać, że to produkcja promocyjna. Starałem się zachować równowagę przy pokazywaniu zabytków i miejsc, gdzie można akty­wnie spędzić wolny czas.
Jego zdaniem Słupsk to świetne miasto na jednodniowy wypad w czasie ur­lopu nad morzem, na pewno zafrapuje miłośników gotyku i sztuki Witkacego.

- Owszem, są miasta na świecie, które mają ładniej­sze starówki, ale za to w Słupsku są piękne, zielone parki - podkreśla Michał Borejko.

Powtórki

W sierpniu program na kalane Travel Channel ma być powtarzany 20 razy, m.in:

-12 sierpnia godz. 19
-13 sierpnia godz. 8:30
-18 sierpnia godz. 20
-23 sierpnia godz. 20:30

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza