Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Goleniów. Będzie droga kołowania dla dużych samolotów

Agnieszka Tarczykowska [email protected] 91 481 3 3 81 Fot. Agneszka Tarczykowska
Po zakończeniu modernizacji pasa startowego, goleniowskie lotnisko będzie mogło przyjmować nawet największe samoloty.
Po zakończeniu modernizacji pasa startowego, goleniowskie lotnisko będzie mogło przyjmować nawet największe samoloty.
Lotnisko będzie modernizowane. Port Lotniczy Szczecin-Goleniów zamierza zainwestować blisko 100 milionów złotych.

- Zima zaskoczyła drogowców i kolej, nie zaskoczyła lotnictwa - zapewnia Krzysztof Domagalski, rzecznik goleniowskiego portu lotniczego. - Z naszego lotniska bez przeszkód wylatują wszystkie samoloty, nawet podczas opadów śniegu i ostatniego ataku zimy. Mamy stary, wysłużony sprzęt do zimowego utrzymania lotniska, ale przygotowujemy się do tego sumiennie. Na szczęście już wkrótce planujemy zakup nowego sprzętu, co znacznie ułatwi utrzymanie portu w odpowiednim stanie nawet podczas srogiej i śnieżnej zimy.

Podczas tegorocznej zimy, samoloty okazały się najpewniejszym połączeniem komunikacyjnym w kraju, do tego wyjątkowo bezpiecznym i coraz częściej także stosunkowo tanim środkiem transportu.

Konkurencja

 - LOT proponuje połączenia z Goleniowa do Warszawy już od 120 złotych z opłatami lotniskowymi - tłumaczy. - Przelot trwa tylko godzinę i 20 minut, a każdy, kto korzystał z połączenia kolejowego wie, że pociągiem tę trasę pokonuje się w sześć godzin, nie mając pewności, że w przypadku śnieżycy podróż się nie wydłuży. Dodatkowo z Warszawy można w szybki sposób, z przesiadką, udać się do innych portów lotniczych.

- Oprócz atrakcyjnych ofert cenowych dla pasażerów, zwiększamy liczbę miejsc na najpopularniejszych kierunkach krajowych - dodaje Dorota Haller, dyrektor marketingu PLL LOT.

Inwestycje

Zarząd portu nie rezygnuje z planów modernizacji lotniska. Kilka dni temu na zgromadzeniu wspólników zdecydowano o rozpoczęciu wiosną tego roku modernizacji tak zwanej twardej części infrastruktury lotniskowej.

- Planujemy rozbudowę płyt postojowych nr 1 i 2, remont istniejącej nawierzchni i budowę nowej drogi kołowania równoległej do drogi startowej o szerokości 45 metrów - wylicza Krzysztof Domagalski. - Daje to możliwość poruszania się po płycie samolotów każdej wielkości. Etapem końcowym będzie remont drogi startowej. Dzięki pewnym zabiegom na czas remontu drogi startowej nie wyłączymy lotniska z normalnego funkcjonowania, bo konkurencja nie śpi, a okoliczne porty chętnie przejęłyby ruch na czas naszego remontu.

Cała inwestycja potrwa około trzech lat, a jej koszt wyliczono na około 100 mln zł. Ok. 50 procent prac sfinansuje Unia. Część pieniędzy przekażą wspólnicy portu, w tym także gmina Goleniów, która deklaruje blisko 800 tys. zł wsparcia. Lotnisko myśli także o leasingu finansowym. Przetarg na wykonawstwo wygrało konsorcjum, w którego skład wchodzą firmy Bilfinger Berger oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Nowogardu.

Ogólnoświatowy kryzys zaznaczył się niewielkim spadkiem pasażerów w ubiegłym roku, ale, jak przyznaje rzecznik goleniowskiego portu, widać już światełko w tunelu, a koniec tego roku powinien się zakończyć liczbą 380 tysięcy odprawionych pasażerów.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza