Według tego samego raportu, w 2010 roku w grupie osób o aktywach powyżej 1,5 miliona dolarów kobiety stanowiły już 43 proc., a średnia wartość ich majątku 98 proc. wartości majątku mężczyzn.
Według miesięcznika Forbes, w 2008 roku na całym świecie żyło 99 miliarderek, stanowiących niecałe 9 proc. wszystkich osób z majątkiem przekraczającym 1 miliard USD. W rankingu 400 najbogatszych Amerykanów 2011 według Forbesa znajdują się 42 kobiety (około 10 proc.).
Polskie kobiety gonią świat
Również w Banku Millennium co trzeci milioner jest kobietą - stanowią one 33 proc. klientów z aktywami powyżej 1 miliona złotych. Średnia wieku najzamożniejszych klientek banku wynosi 51 lat - 77 proc. z nich jest po czterdziestce, 5 proc. poniżej trzydziestki.
Średni majątek zgromadzony przez zamożne kobiety jest porównywalny z majątkiem mężczyzny-milionera, jest niższy zaledwie o 4 proc. Jednak na opublikowanej tydzień temu liście 100 najbogatszych Polaków Forbesa dominują majątki zbudowane przez mężczyzn. W rankingu, pomijając firmy rodzinne, prowadzone przez małżeństwa, figuruje tylko jedna kobieta.
Milionerki lubią wydawać
Wśród zamożnych kobiet największą część wydatków, za które płacą kartami, stanowią ubrania, dodatki i buty - blisko 28 proc., wydają na ten cel dwukrotnie więcej niż zamożni mężczyźni. Milionerki ponad dwukrotnie częściej niż milionerzy kupują też kosmetyki (7,1 proc. vs 2,8 proc.), a rzadziej ponoszą wydatki związane z samochodem (4,5 proc. vs 8,1 proc.), elektroniką czy sprzętem AGD. Wydatki mężczyzn z grupy milionerów w restauracjach są blisko 6-krotnie wyższe niż zamożnych kobiet, które być może dają się raczej zapraszać do restauracji niż płacić za rachunek.
Panie versus Panie
Kobiety o niższych dochodach wydają plastikowe pieniądze odmiennie. Porównując np. wydatki na ubrania, dodatki i buty, wśród kobiet o niższych dochodach tego typu zakupy stanowią 19,2 proc., a wśród wydatków milionerek 27,8 proc. W budżecie zamożnych kobiet istotną pozycję stanowi biżuteria - 10,proc., wśród kobiet o niższych dochodach jest to 1 porc.
Inne są też proporcje wydatków ponoszonych kartą na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych - wśród zamożnych kobiet jest to 10,8 porc. wydatków, a wśród pozostałych 31,4 proc. Dużą różnicę widać również w wydatkach związanych z podróżami. W budżecie kobiet zamożnych stanowią one 9,2 proc., w budżecie kobiet o niższych dochodach 2,7 porc.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?