MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kobiety dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami

pit [email protected] 91 481 33 34 Fot. Millennium
Agnieszka Dojlidko, Dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej Millennium:  - Wzorce zachowań inwestycyjnych są analogiczne wśród całej grupy milionerów, bez względu na płeć. Z przeprowadzonych przez nas analiz portfeli najzamożniejszych klientów wynika, ż
Agnieszka Dojlidko, Dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej Millennium: - Wzorce zachowań inwestycyjnych są analogiczne wśród całej grupy milionerów, bez względu na płeć. Z przeprowadzonych przez nas analiz portfeli najzamożniejszych klientów wynika, ż
Raport Global Wealth Report przygotowany przez Credit Suisse wskazuje, że pod koniec lat 90. procentowy udział kobiet wśród najzamożniejszych osób w USA kształtował się na poziomie ok. 30 proc., a zatem był zbliżony do sytuacji, z jaką dziś mamy do czynienia w Polsce.

Według tego samego raportu, w 2010 roku w grupie osób o aktywach powyżej 1,5 miliona dolarów kobiety stanowiły już 43 proc., a średnia wartość ich majątku 98 proc. wartości majątku mężczyzn.

Według miesięcznika Forbes, w 2008 roku na całym świecie żyło 99 miliarderek, stanowiących niecałe 9 proc. wszystkich osób z majątkiem przekraczającym 1 miliard USD. W rankingu 400 najbogatszych Amerykanów 2011 według Forbesa znajdują się 42 kobiety (około 10 proc.).

Polskie kobiety gonią świat

Również w Banku Millennium co trzeci milioner jest kobietą - stanowią one 33 proc. klientów z aktywami powyżej 1 miliona złotych. Średnia wieku najzamożniejszych klientek banku wynosi 51 lat - 77 proc. z nich jest po czterdziestce, 5 proc. poniżej trzydziestki.

Średni majątek zgromadzony przez zamożne kobiety jest porównywalny z majątkiem mężczyzny-milionera, jest niższy zaledwie o 4 proc. Jednak na opublikowanej tydzień temu liście 100 najbogatszych Polaków Forbesa dominują majątki zbudowane przez mężczyzn. W rankingu, pomijając firmy rodzinne, prowadzone przez małżeństwa, figuruje tylko jedna kobieta.

Milionerki lubią wydawać

Wśród zamożnych kobiet największą część wydatków, za które płacą kartami, stanowią ubrania, dodatki i buty - blisko 28 proc., wydają na ten cel dwukrotnie więcej niż zamożni mężczyźni. Milionerki ponad dwukrotnie częściej niż milionerzy kupują też kosmetyki (7,1 proc. vs 2,8 proc.), a rzadziej ponoszą wydatki związane z samochodem (4,5 proc. vs 8,1 proc.), elektroniką czy sprzętem AGD. Wydatki mężczyzn z grupy milionerów w restauracjach są blisko 6-krotnie wyższe niż zamożnych kobiet, które być może dają się raczej zapraszać do restauracji niż płacić za rachunek.

Panie versus Panie

Kobiety o niższych dochodach wydają plastikowe pieniądze odmiennie. Porównując np. wydatki na ubrania, dodatki i buty, wśród kobiet o niższych dochodach tego typu zakupy stanowią 19,2 proc., a wśród wydatków milionerek 27,8 proc. W budżecie zamożnych kobiet istotną pozycję stanowi biżuteria - 10,proc., wśród kobiet o niższych dochodach jest to 1 porc.

Inne są też proporcje wydatków ponoszonych kartą na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych - wśród zamożnych kobiet jest to 10,8 porc. wydatków, a wśród pozostałych 31,4 proc. Dużą różnicę widać również w wydatkach związanych z podróżami. W budżecie kobiet zamożnych stanowią one 9,2 proc., w budżecie kobiet o niższych dochodach 2,7 porc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza