Odświeżony Viano, z silnikiem diesla o pojemności 2.143 cm sześć. i mocy 163 koni mechanicznych, choć wygląda na lubiącego wypić, w trasie spala tylko nieco ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.
- Choć przeszedł tylko facelifting, zmiany są jednak naprawdę duże - pokazuje Bogdan Kruk, szef sprzedaży samochodówużytkowych w salonie Mercedes Mojsiuk w Starych Bielicach koło Koszalina.
Co jest więc nowego? Nowy Viano spełnia najnowszą normę spalania Euro 5. Zwiększyła się, średnio o 10 procent, moc wszystkich silników.
Ulepszone jest zawieszenie, auto wyposażone jest w lampy biksenonowe, zderzaki są bardziej kanciaste, błotnik przedni już nie jest plastikowy. Nadaje to mercedesowi styl. Przód - grill, lampy i maska - też został zmieniony. - Teraz, z przodu, bardziej przypomina na pierwszy rzut oka auto osobowe, a nie dostawcze - uważa Bogdan Kruk.
Poprawiony mercedes Viano to po prostu van - duże, rodzinne auto osobowe, którym można przewieźć siedem osób. Może być też jednak wykorzystywany w pracy - na przykład do transportu pracowników, czy nawet komfortowego wożenia pasażerów na dalekich trasach.
Wnętrze auta też uległo sporym poprawom. Mercedes viano jest teraz lepiej wygłuszony. W środku jest naprawdę cicho. Zmieniły się tapicerki. Wykończenie boków, drzwi też jest komfortowe, już nie tak surowe, jak było w poprzedniej wersji samochodu.
- Kierownica, panel z przyciskami sterującymi także są inne, nowe - pokazuje jeszcze szef sprzedaży w salonie Mercedes Mojsiuk. Kierownica jest wielofunkcyjna, panel przypomina te z limuzyn mercedesa, jest też nowa gama radioodtwarzaczy.
Na razie w ofercie salonu Mercedes Mojsiuk jest tylko kilka podstawowych wersji Viano. Ale w ciągu kilku, kilkunastu dni będzie już można zamawiać wersje nawet te najlepiej wyposażone - m.in. z asystentem ruszania, elektrycznymi drzwiami przesuwnymi, systemem obsługi głosowej, napędem na wszystkie koła.
- Zapraszamy do naszego salonu na test - zachęca na koniec Bogdan Kruk.
Czytaj też> Budowlane Mercedesy - pojazdy do ciężkiej roboty
Technicznie Silniki diesla z napędem na tylną oś:
- o pojemności 2.143 ccm - 136 i 163 KM, max prędkość 174 i 188 km/h (średnie spalanie 7,2 l/100 km)
- o pojemności 2.987 ccm - 224 KM, max prędkość 201 km/h (śr. spalanie - 8,5 l/100 km)
Silniki benzynowe z napędem na tylną oś:
- o pojemności 3.498 ccm - 258 KM, max prędkość 217 km/h (śr. spalanie - 11,9 l/100 km
Silniki diesla z napędem na wszystkie koła:
- o pojemności 2.143 ccm - 136 i 163 KM, max prędkość 161 i 174 km/h (śr spalanie - 8,8 l/100km).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?