- Udostępnienie dla ruchu obwodnicy pozwala dokończyć roboty poza głównym ciągiem trasy, zmniejsza również utrudnienia w ruchu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Gernalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obwodnica cały czas jest jednak placem budowy i obowiązują na niej dodatkowe ograniczenia.
Nasyp przetnie starą trójkę
Po przełożeniu ruchu na obwodnicę dawna trójka w rejonie Parłówka zostanie przecięta nasypem najazdu na wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 107 nad linią kolejową. Cały ruch w relacji Szczecin – Świnoujście przebiega już nową, dwujezdniową obwodnicą.
Zjazd na Kamień Pomorski jest możliwy przez węzeł drogowy Parłówko. Pojazdy jadące w kierunku Kamienia Pomorskiego dalej obowiązuję objazd w ciągu dróg wojewódzkich od nowego ronda w Parłówku do drogi nr 108.
Skrzyżowanie w rejonie Troszyna
W rejonie Troszyna jest tymczasowe skrzyżowanie jednopoziomowe. Na trasie została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, ograniczenie na całości trasy wynosi 70 km/h, natomiast w rejonie włączenia obwodnicy w obecną DK nr 3 oraz skrzyżowania jednopoziomowego 50 km/h. Późną jesienią tego roku będzie gotowa całość inwestycji.
Ponad 131 mln zł
Obwodnica Troszyna, Parłówka i Ostromic ma całkowitą długość 6,1 kilometra. Powstanie tej drogi rozwiązuje problem korków, które szczególnie w sezonie wakacyjnym tworzyły się w tym miejscu. To nie tylko budowa obwodnicy w ciągu DK nr 3, ale również przebudowa powiązania „trójki” z drogami wojewódzkimi. W ramach inwestycji powstają 4 wiadukty, most, kładka dla pieszych i przejście ekologiczne. Inwestycja rozpoczęła się w grudniu 2009 roku. Wartość projektu to 131 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?