To potężna publikacja. Liczy blisko 500 stron. Jest pierwszym tak dużym opracowaniem poświęconym historii komunikacji w Słupsku, choć jej autor nie ukrywa, że ze względu na wysokie koszty i tak ograniczył objętość książki prawie o połowę.
Mimo to robi ona na czytelniku wielkie wrażenie. Jej autor bowiem nie tylko opracował dokładne kalendarium, szczegółowo przedstawia dzieje słupskich autobusów i trolejbusów, ale także precyzyjnie opisuje marki, typy i podtypy autobusów, którymi Piechociński jeździł w latach 70. i 80. ubiegłego wieku jako pasażer po Słupsku.
Opisuje on historię biletów, dawnych poczekalni, dzisiejszych przystanków oraz linii komunikacyjnych w mieście. Stąd ta pozycja będzie prawdziwą skarbnicą encyklopedycznej wiedzy dla pasjonatów miejskiej komunikacji, których jest coraz więcej.
Największą jej wartością jest niesamowita liczba informacji o ludziach, którzy słupską komunikację tworzyli. Piechociński nie tylko dokonał pod tym względem dokładną kwerendę lokalnych gazet, ale także poświęcił wiele godzin na rozmowy z kierowcami, dyspozytorami, mechanikami i wieloma innymi ludźmi, którzy mieli wpływ na miejską komunikację. Wszystkim im poświęca sporo informacji w wykazie biograficznym, a przede wszystkim w bardzo osobistych podziękowaniach. Ujawnia również swój zamiar utworzenia w Słupsku muzeum autobusów. W tym celu już kupił cztery wycofane z użytkowania pojazdy.
Książkę Piechociński wydał w nakładzie 20 egzemplarzy, bo Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku wycofał się z jej sponsorowania. Dlatego będzie ona na razie dostępna tylko w słupskiej bibliotece, ratuszu i siedzibie MZK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?