Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa, ekskluzywna "trójka"

Redakcja
Nadwozie dwudrzwiowego BMW 3 zachowuje charakterystyczną stylistykę sedana. Zadbano tylko o bardziej ekskluzywny sznyt i nowe zestawienia kolorów.
Nadwozie dwudrzwiowego BMW 3 zachowuje charakterystyczną stylistykę sedana. Zadbano tylko o bardziej ekskluzywny sznyt i nowe zestawienia kolorów.
Jeden z najbardziej udanych modeli bawarskiego producenta przeznaczony jest dla osób lubiących sport.

Obok sedana i kombi, BMW serii 3 wzbogaciło się o nadwozie coupe. Choć stylistyka BMW w ostatnich latach dostarczyła sporo powodów do dyskusji, jeden model bawarskiej marki gasił wszelką krytykę - BMW 3 Coupe.

Nadwozie dwudrzwiowego BMW 3 zachowuje charakterystyczną stylistykę sedana - nie tak wyzywająca jak serii 7 i 6, ale trochę bardziej zachowawcza niż serii 5. Zdjęcia nie pozostawiają wątpliwości - to jeden z najbardziej atrakcyjnych modeli tej marki. Długi rozstaw osi, wyraźnie zaznaczona długa maska, opływowa sylwetka z przesuniętą do tyłu kabiną i obniżoną linią dachu od razu kojarzą się z dynamiką i ponadprzeciętnymi osiągami.

Ciekawe nowości

Zmiany w kabinie w porównaniu z wersją sedan są nieznaczne. Zadbano tylko o bardziej ekskluzywny sznyt i nowe zestawienia kolorów. Od strony technicznej jest kilka ciekawostek wartych zauważenia. Pierwszą jest ułatwienie zapinania pasów bezpieczeństwa.

Ponieważ są one schowane w środkowym słupku, to aby nie trzeba było po nie wyciągać daleko ręki opracowano specjalnego "podawacza", który podsuwa pas w kierunku ramion osób siedzących pasażerów z przodu w momencie, gdy zostaną zamknięte drzwi, a kluczyk znajdzie się w stacyjce.

Drugą rzeczą jest dopracowany układ składania przednich siedzeń, dzięki czemu łatwiej wsiada się na tylne miejsca. Ale tylna kanapa ma tylko dwa miejsca oddzielone specjalną konsolą. BMW 3 Coupe zachował spory bagażnik - 440 litrów.

Wykonane głównie z aluminium zawieszenie jest lekkie i sztywne. Konstrukcja zapewnia inteligentne przenoszenie sił na płytę podłogową, dzięki czemu auto lepiej reaguje na polecenia kierowcy.

Mocne silniki

Najbardziej spektakularną częścią nowej "trójki" Coupe jest to, co znajduje się pod maską. Fani BMW z radością powitają nowy topowy silnik w tradycyjnym dla tej marki układzie rzędowych sześciu cylindrów.

Silnik ma podwójne turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny i całkowicie aluminiowy blok. Wersja napędzana tą jednostką to 335i, czyli 3.0/306 KM. Pozostałe wersje BMW 3 Coupe to: 330i/272 KM oraz 325i/218 KM.

Gamę uzupełnia turbodiesel 330d/231 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm (silnik ten ma ograniczoną prędkość do 250 km/h i spala 6,5 l/100 km).

Prawdopodobnie w przyszłym roku gamę wzbogacą silniki 4-cylindrowe dla wersji benzynowej 320i oraz diesla 320d.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza