Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe szklane porsche carrera

Piotr Jasina [email protected]
Ceny modeli carrera targa 4 z nowymi silnikami zaczynają się od 104.381 euro, wersji 4s - od 117 586 euro. Ceny wersji cabrio wynoszą odpowiednio 117 586 i 130341 euro.
Ceny modeli carrera targa 4 z nowymi silnikami zaczynają się od 104.381 euro, wersji 4s - od 117 586 euro. Ceny wersji cabrio wynoszą odpowiednio 117 586 i 130341 euro.
Już w październiku w sprzedaży pojawi się nowe porsche 911 targa z dwoma nowymi mocniejszymi silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem.

W nowych modelach przekładnia PDK zastąpiła automatyczną skrzynię tiptronic S, a elektronicznie regulowany porsche traction management (PTM) montowany jest zamiast dotychczasowego napędu na wszystkie koła.

- Seria modeli w nowej generacji 911-tek będzie dostępna w dwóch wariantach, jako targa 4 i targa 4S - informuje Leszek Kempiński z Porsche Kulczyk Tradex, wyłącznego importera marki w kraju. - Model napędzany silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra i mocy 345 KM osiąga prędkość maksymalną 284 kilometry na godzinę. Wersja 4S ma 3,8 litra i moc 385 KM (283 kW). Przyspiesza do 297 km/h.

Najatrakcyjniejszym optycznym elementem nowych modeli jest niezmiennie szklany dach o powierzchni 1,54 metra kwadratowego. Składa się z dwóch segmentów, przedniego dachu rozsuwanego oraz praktycznej tylnej klapy. W czasie siedmiu sekund część dachu o powierzchni wsuwa się pod tylną pokrywę i odsłania niebo.
Rozsuwany dach jest połączony seryjnie z nową roletą, która nie pozwala osobom postronnym zaglądać do wnętrza samochodu. Roleta może być zasłaniana i odsłaniana niezależnie od położenia dachu. Szkło dachu i tylnej pokrywy zostało przyciemnione, aby chronić przed promieniowaniem UV oraz nadmiernym nagrzaniem wnętrza także przy pełnym, letnim słońcu.

Nowe silniki z bezpośrednim wtrysk benzyny do samochodów sportowych pozwoliły zwiększyć moc nawet o 8,5 procent, zredukować spalanie o 11,2 procent, a emisję dwutlenku węgla - o 13,6 procent, zależnie od modelu i wyposażenia.
Przekładnia PDK z siedmioma biegami oferowana jest jako alternatywa dla sześciobiegowej przekładni manualnej. Nowa skrzynia zastąpiła dotychczasową tiptronic S.

Pozwala wyjątkowo szybko zmieniać przełożenia oraz zwiększa ekonomiczność jazdy.
Targa 4 z manualną przekładnią przyspiesza od zera do setki w 5,2 sekundy, mocniejszy model S potrzebuje na to tylko 4,9 sekundy. Opcjonalna przekładnia PDK zmienia przełożenia jeszcze szybciej.

Targa 4 z silnikiem 3,6 litra i automatyczną skrzynią potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko pięciu sekund, Targa 4S - zaledwie 4,7 sekundy.
- Elektronicznie sterowany porsche traction management (PTM) zastąpił dotychczasowy napęd na wszystkie koła - dodaje Kempiński. - System ten łączy przyjemność jazdy, jaką gwarantuje umieszczony z tyłu silnik i większa ilość momentu przekazywanego na tylną oś, z jeszcze większą stabilnością, lepszą trakcją i szybszą reakcją na polecenia kierowcy. System w zależności od sytuacji, przekazuje przez sprzęgło wielotarczowe optymalną część momentu napędowego dodatkowo na przednie koła. Mechaniczna blokada tylnej osi jeszcze bardziej poprawia dynamikę jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza