Odpowiedzialny społecznie biznes w sportowym wymiarze

Materiał informacyjny Energa SA
Fot. Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji podczas Forum Wizja Rozwoju
Fot. Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji podczas Forum Wizja Rozwoju
O sponsoringu sportu i jego znaczeniu nie tylko dla biznesu dyskutowano podczas 6. Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) jest strategią zarządzania, zgodnie z którą firmy angażują się w działania prospołeczne, uwzględniają aspekty środowiskowe prowadzenia biznesu, relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Czynnik społeczny ma w dzisiejszych czasach zasadnicze znaczenie dla odbioru i postrzegania marki. Firmy spełniające się w CSR zyskują na konkurencyjności.

CSR przejawia się w najróżniejszych formach. Jedną z nich jest finansowanie sportu zarówno zawodowego, jak i amatorskiego. To z pewnością zadanie o dużym znaczeniu – zarówno dla sportowców, jak i dla ich fanów, którzy dzięki mecenatowi mogą obserwować sukcesy swoich idoli.
Energa z Grupy ORLEN jest jedną z najbardziej aktywnych w kraju firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i jej sportowym wymiarze. Wspiera małe lokalne społeczności, małe kluby, akademie dzieci i młodzieży, uczelnie sportowe, kluby sportowe.

- W ramach zaangażowania w ważne społecznie lokalne inicjatywy na Pomorzu Energa podwoiła liczbę projektów sponsoringowych rok do roku – podkreślała Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji, w panelu „Czy finansowanie sportu jest opłacalne dla biznesu” podczas Forum Wizja Rozwoju– - Sport łączy się ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Wszędzie, gdzie prowadzimy działalność biznesową, staramy się wspierać potrzeby społeczne, w tym sportowe.

Jedną z inicjatyw Energi w zakresie CSR o największym zasięgu jest Drużyna Energii, edukacyjno-sportowy projekt, skierowany do uczniów z klas 5-8 szkół podstawowych. Drużyna promuje sportową aktywizację dzieci i młodzieży poprzez wspólną zabawę i rywalizację w duchu fair play. Co roku aktywność fizyczną promują znani i lubiani sportowcy, ambasadorzy marki Energa oraz Grupy ORLEN. Drużyna Energii realizowana jest nieprzerwanie od ponad 5 lat. Jej kolejne edycje udowadniają, że młodzież z całej Polski lubi aktywność fizyczną - łącznie od początku akcji z Drużyną ćwiczyło około 70 tys. uczniów z ponad 700 szkół. Od 3 lat finał Drużyny Energii odbywa się w Hali Widowiskowo-Sportowej AWFiS przy ul. Kazimierza Górskiego 1 w Gdańsku. Niedawno koncern podpisał z gdańską uczelnią sportową umowę sponsoringową przewidującą wsparcie finansowe uczelni, a przede wszystkim zawodników i drużyn występujących pod parasolem AWFiS, aby ułatwić im treningi i udział w zawodach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.

Jak zwróciła uwagę wiceprezes Energi SA ds. komunikacji, sponsoring jest bardzo wrażliwą częścią prowadzenia biznesu, która musi być wsparta rzetelnością i transparentnością działalności.
- Zapotrzebowania na sponsoring jest bardzo duże, więc zgłasza się do nas wiele podmiotów, sportowców, my jednak poddajemy to analizie i do każdego wniosku podchodzimy bardzo indywidualnie - dodała Adrianna Sikorska.
Energa jest m.in. głównym sponsorem reprezentacji piłkarskiej AMP Futbol, zawodników po amputacji kończyn.
- Nasze zaangażowanie i współpraca sięga 2018 roku i od tego czasu obserwujemy, jak ta dyscyplina się rozwija. W 2019 r. rozszerzyliśmy współpracę o juniorską reprezentację AMP Futbol, w tym roku o jej kobiece wydanie - mówiła Adrianna Sikorska.

Energa prowadzi także aktywną działalność sponsoringową klubów zawodowych, wspierając m.in. Arkę Gdynia, Gedanię Gdańsk i Lechię Gdańsk. Spółka jest też sponsorem klubów spoza Trójmiasta, takich jak Olimpia Grudziądz, toruńskie Katarzynki, ZKS Olimpia Elbląg czy Stomil Olsztyn.
Koncern angażuje się nie tylko w przedsięwzięcia sportowe. Pełni również rolę ważnego mecenasa kultury oraz wspiera wiele lokalnych inicjatyw nakierowanych na potrzeby lokalnych społeczności.
MT

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Odpowiedzialny społecznie biznes w sportowym wymiarze - Dziennik Bałtycki

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza