Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Operator Play odłączył darmowe rozmowy

Daniel Klusek [email protected]
Operator Play odłączył darmowe rozmowy.
Operator Play odłączył darmowe rozmowy. sxc.hu
Czytelnik ze Słupska twierdzi, że pracownik sieci Play wyłączył mu możliwość darmowych rozmów z abonentami tej sieci. Operator twierdzi, że zrobiono tylko to, czego chciał abonent.

Pan Tomasz ze Słupska we wrześniu ubiegłego roku przeniósł numer telefonu do sieci Play. Za to dostał od nowego operatora możliwość bezpłatnego korzystania z kilku dodatkowych usług. Gdy okres promocji minął, nasz czytelnik poszedł do punktu Play, aby je odłączyć. W przeciwnym razie musiałby za nie dodatkowo płacić.

- I wtedy doszło do nieporozumienia. Pracownik Play wyłączył mi różne dodatkowe usługi. Zrobił to szybko i nie odczytał wyłączanych opcji - mówi pan Tomasz. - W pośpiechu wyłączył również możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń z siecią Play.

O tym jednak pan Tomasz nie wiedział. Bez ograniczeń rozmawiał więc ze swoją córką, która ma telefon w sieci Play. Właśnie ze względu na możliwość darmowych rozmów z dzieckiem nasz czytelnik skorzystał z usług tego operatora.

Gdy po miesiącu przyszedł rachunek za telefon, słupszczanin przeżył szok.

- Spodziewałem się rachunku w wysokości tylko abonamentu, a przyszło mi zapłacić 150 złotych więcej za wykonane rozmowy - opo­wiada pan Tomasz. - Natychmiast złożyłem reklamację, ale nie została ona uwzględniona.

Mężczyzna próbował też wyjaśnić sprawę w salonie, w którym usługi zostały wyłączone.

- Pracownik twierdził jednak, że zrobił tylko to, co chciałem, że przed odłączeniem przeczytał mi, jakich usług już nie będę miał. Moim zdaniem to nieprawda, pracownik nie powiedział mi, że odłącza również możliwość bezpłatnych rozmów z Play. Gdybym słyszał, że ma zamiar zrobić coś takiego, natychmiast zabroniłbym mu to zrobić.

W centrali sieci Play dowiedzieliśmy się, że nie czują się winni nieporozumienia.

- Nasz klient w rozmowie z pracownikiem salonu jasno wyraził swoją wolę. On chciał wyłączenia wszystkich pakietów i tak właśnie się stało - mówi Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play.

Dodaje, że po odłączeniu bezpłatnych usług system komputerowy uniemożliwia ponowne ich włączenie.

- Nie zdarza się bowiem, aby ktoś rezygnował z czegoś, co dostaje za darmo, a potem chciał to z powrotem - twier­dzi Marcin Gruszka.

Ostatecznie pan Tomasz, który nie poczuwa się do winy, płacił operatorowi wyłącznie abonament, ale nie za rozmowy. Kilka tygodni temu sieć Play odłączyła mu rozmowy wychodzące, a potem również przychodzące. Mimo to jednak słupszczanin nadal ma obowiązek terminowego opłacania abonamentu.

Nasz czytelnik szukał pomocy u miejskiego rzecznika konsumentów. Szanse na udowodnienie swoich racji ma jednak znikome.

- Mamy słowo przeciwko słowu. W tej sytuacji udowodnienie tego, że było tak, jak on twierdzi, będzie praktycznie niemożliwe - mówi Marek Downar-Zapolski, miejski rzecznik konsumentów w Słupsku. - Co prawda może on wnieść do Urzędu Komunikacji Ele­ktronicznej sprawę o mediację. Ale w tym przypadku UKE nie może nic narzucić operatorowi. Wszys­tko zależy od dobrej woli sieci Play.

Marek Downar-Zapolski dodaje, że pan Tomasz zgodził się zapłacić zaległe rachunki, a Play niemal od ręki na nowo umożliwi mu korzystanie z telefonu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza