Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Orange pokazuje, że potrafi służyć społeczeństwu

Redakcja
MATERIAŁ INFORMACYJNY ORANGE
Orange pokazuje, że potrafi służyć społeczeństwu

Internet - kto dziś potrafi wyobrazić sobie życie bez tego narzędzia? Dostęp do sieci jest niezbędny w domu, w pracy i szkole. To nieodłączny element codziennego funkcjonowania. I choć wydaje się, że usługa ta jest powszechnie dostępna, nadal nie brakuje miejsc - głównie w małych miejscowościach i we wsiach - gdzie dostęp do sieci wciąż jest ograniczony.

Orange pokazuje, że potrafi służyć społeczeństwu

Takie miejsca nazywamy białymi plamami. Orange Polska inwestuje w te obszary, walcząc tym samym z wykluczeniem cyfrowym. W ramach projektu Regionalnych Sieci Szerokopasmowych wybudował w województwach lubuskim i pomorskim ponad 3 tys. km regionalnej infostrady. Blisko 600 miejscowości wcześniej uznanych za białe plamy zyskało możliwość korzystania z szybkiego internetu.

Orange pokazuje, że potrafi służyć społeczeństwu

O tym, że nowe technologie komunikacyjne zapewniają w tych obszarach realny rozwój, świadczą statystyki. W latach 2009-2013 obszary białych plam, w które zainwestował Orange Polska, zanotowały większe dochody własne gmin w przeliczeniu na mieszkańca niż podobne lokalizacje. Cyfryzacja tych społeczności przełożyła się też na inne sfery, jak choćby aktywniejszy udział w wydarzeniach kulturalnych. Pojawia się tam teraz więcej zespołów artystycznych, kół i klubów w domach kultury.

Orange pokazuje, że potrafi służyć społeczeństwu
fot. Fundacja Orange

(fot. fot. Fundacja Orange)

Na firmach telekomunikacyjnych ciąży duża odpowiedzialność. Inwestycje zapewniające dostęp do nowych technologii mogą oznaczać poprawę jakości życia poszczególnych ludzi, a nawet całych społeczności, decydują o konkurencyjności przedsiębiorstw, dostępie do edukacji i rozrywki.

Ale społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw teleinformatycznych nie polega jedynie na oferowaniu określonych narzędzi technologicznych i infrastruktury. Należy też pokazać ludziom, jak z nich efektywnie korzystać i czego się wystrzegać, o czym mówi prezes Akademii Rozwoju Filantropii Paweł Łukasiak. - Firma, która swoją aktywność biznesową wiąże z nowymi technologiami, nie powinna ograniczać się tylko do rozwiązań technologicznych. Powinna także nawiązywać kontakt ze społecznościami, którym te technologie są udostępniane - tłumaczy. - Przykładem budowania takich relacji są Pracownie Orange. Mogą także służyć jako przykład budowania dobra wspólnego, gdzie każdy może korzystać z dostępu do nowych technologii i internetu - podkreśla.

Pracownie Orange funkcjonują w małych miejscowościach i we wsiach. Działa ich już 50. To multimedialne świetlice wyposażone w komputery, w których dostęp do internetu jest bezpłatny. Obecnie może z nich korzystać około 250 tys. osób. W planach jest powstanie kolejnych 26 pracowni. Zapewnienie internetu to jednak dopiero początek. Ważne w tym programie jest konkretne wsparcie dla lokalnych liderów w tworzeniu ciekawej oferty edukacyjnej i kulturalnej dla dzieci, dorosłych i seniorów. - Strategiczna filantropia to inwestycja zorientowana na zmianę społeczną - dodaje Paweł Łukasiak. - Przykładem takiej zmiany może być uświadomienie użytkownikom internetu, w szczególności dzieciom i młodzieży, niebezpieczeństw i zagrożeń, jakie może nieść użytkowanie sieci, oraz nabycie umiejętności pozwalających tych zagrożeń unikać - wyjaśnia.

Myślenie o programach zaangażowania społecznego biznesu jak o inwestycjach społecznych zakłada długofalowość i systematyczność prowadzonych działań, a także znaczne środki przeznaczone na ten cel. W przypadku Orange to kwota ponad 182,5 mln zł przez ostatnie 10 lat, którą w znacznej części zarządza Fundacja Orange.

Fundacja zajmuje się upowszechnianiem wiedzy i prowadzeniem projektów, dzięki którym nowe technologie staną się sprzymierzeńcem rozwoju społecznego. Oprócz wspomnianych już Pracowni Orange dobrym przykładem inwestycji w kulturę połączonych z technologią jest też Akademia Orange. To program grantowy dla instytucji i organizacji pozarządowych, który umożliwia młodym ludziom realizację pasji związanych z nowymi technologiami. 20 tys. dzieci i młodzieży zrealizowało w Akademii już 259 projektów. Ze wsparcia Orange w postaci preferencyjnych warunków dostępu do internetu skorzystało 3,5 tys. bibliotek i ponad 10 tys. szkół.

- Między innymi dzięki działaniom Orange dostęp do nowych technologii i internetu wyzwala społeczną energię i potencjał do wzajemnego pomagania i wspierania się, czego przejawem są e-dobroczynność i e-wolontariat - tłumaczy Paweł Łukasiak. Oddolne inicjatywy tego typu wymagają jednak promocji i wsparcia, którego udziela Orange, angażując się w projekty Siepomaga.pl i E-wolontariat.pl.

Orange Polska dzięki wieloletnim i konsekwentnym działaniom stał się przykładem dla innych, jak dobrze realizować społeczną odpowiedzialność biznesu. - Angażując się w rozwój nowych idei i działań na rzecz dobra wspólnego, Orange pokazuje, że potrafi odnosić nie tylko sukcesy biznesowe, ale także służyć społeczeństwu - podsumowuje prezes Akademii Rozwoju Filantropii Paweł Łukasiak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza