Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści wyłudzają dane od klientów PKO BP

Artur Kostecki [email protected] Tel. 094 347 35 87 Fot. sxc.hu
Oryginalna strona logowania z portalu PKO BP. Tu nikt nie żąda np. numeru PIN.
Oryginalna strona logowania z portalu PKO BP. Tu nikt nie żąda np. numeru PIN.
Oszuści internetowi znowu atakują. Dzisiaj od naszych Czytelników otrzymaliśmy sygnały o próbach wyłudzenia danych dotyczących kart płatniczych PKO BP.

Wiele osób otrzymało dzisiaj na swoje skrzynki mailowe wiadomość z PKO BP. Bank informował, że konto internetowe użytkownika zostało zablokowane i dlatego konieczna jest aktualizacja danych. Jeśli klient tego nie zrobi jego konto zostanie zamknięte.

Całość była napisana łamaną polszczyzną, co już musi dać nam do zrozumienia, że jest to zwykłe oszustwo! Najprawdopodobniej hakerzy działają poza granicami Polski i dlatego treść była zniekształcona poprzez elektronicznego tłumacza.

Poniżej komunikatu zamieszczono odsyłacz do strony internetowej, na której można dokonać aktualizacji danych. I tu już oszustom puściły wszelkie hamulce. Żądają od nas podania numeru karty, kodów, a przede wszystkim PIN-u. Strona do złudzenia przypomina oryginalny portal PKO BP, ale na pewno nim nie jest.

- Mamy już informację o tych fałszywych mailach - mówi Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP. - Pragnę podkreślić, że nasz bank nie jest autorem tego typu wiadomości. PKO BP nigdy nie prosi o podanie poufnych danych drogą elektroniczną. Takie sprawy załatwia się w placówkach banku.

Jak się zachować po otrzymaniu takiej fałszywki?

- Absolutnie nie powinniśmy odpowiadać na maila, nie korzystać z linku i nie wypełniać żadnych rubryk - mówi Marek Kłuciński. - W takim przypadku prosimy też skontaktować się z nasza infolinią. Tam klient rozwieje wszelkie wątpliwości. W sprawie tego ataku oszustów działa już nasz departament bezpieczeństwa. Zgłosiliśmy ten fakt również organom ścigania.

O rozwagę apeluje też policja i radzi by pamiętać, że banki nie wysyłają maili z prośbą o podanie danych, zalogowanie się na stronie. Nie należy też otwierać żadnych hiperłączy, linków itp. Ważne, by regularnie uaktualniać nasz system i oprogramowanie. Absolutnie nie ma mowy o wypełnianiu formularzy, rubryk, ankiet i wysyłaniu ich do adresata.

Zwróćmy uwagę, że banki używają w adresie internetowym wyrażenia: https, a nie http. Jeśli strona z logowaniem nie zawiera w adresie nazwy https, powinniśmy ten fakt zgłosić do banku lub na policję.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza