Przy użyciu suwnicy przęsło zostało przetransportowane z placu montażowego i osadzone na konstrukcji wsporczej znajdującej się na dwóch pontonach o wyporności 680 t każdy.
Następnie za pomocą pontonów w asekuracji 3 holowników odbył się dalszy transport wodny przęsła mostu w kierunku filarów. Następnie poprzez balastowanie pontonów konstrukcję oparto na łożyskach. Po montażu pontony powróciły do bazy.
Konstrukcja stalowa Mostu Brdowskiego składa się z trzech przęseł podpartych na filarach. Każde przęsło ma około 65 metrów długości, a łącznie długość mostu wyniesie 197 metrów. Pojedyncze przęsło składa się z dwóch dźwigarów kratowych oraz rusztu pomostu. W skład rusztu pomostu wchodzą poprzecznice oraz elementy pasa dolnego dźwigarów kratowych. W skład dźwigarów kratowych wchodzą elementy pasa dolnego, elementy pasa górnego, krzyżulce oraz stężenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?