Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podszywają się pod pracowników Telekomunikacji Polskiej

Daniel Klusek
sxc.hu
Mieszkańcy Słupska wciąż skarżą się na przedstawicieli firm telekomunikacyjnych, którzy podszywają się pod pracowników Telekomunikacji Polskiej. Podpowiadamy, jak obronić się przed oszustami.

W ostatnich dniach pisaliśmy o kilku przypadkach słupszczan, do mieszkań których zapukały osoby podające się za przedstawicieli Telekomunikacji Polskiej. Namówiły one naszych czytelników do podpisania nowej umowy spowodowanej likwidacją pakietu socjalnego. Twierdziły, że o ich wizycie Telekomunikacja Polska informowała wcześniej w korespondencji dołączonej do rachunków. Dopiero po fakcie okazywało się, że byli to przedstawiciele innych firm niż Telekomunikacja Polska. Nie wszystkim oszukanym udało się wycofać z takiej umowy.

Tymczasem są sposoby, by sprawdzić, czy osoba podająca się za pracownika TP, faktycznie nim jest.
Maria Piechocka, regionalny rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu, potwierdza, że kilka miesięcy temu pakiet socjalny zamieniono na tzw. plan taryfowy, o czym abonenci byli informowani listownie. Zapewnia jednak, że zamiana odbyła się automatycznie, bez konieczności podpisywania nowych umów.

- Najbardziej popularnym sposobem nieuprawnionego pozyskiwania zamówień na usługi telekomunikacyjne jest podawanie się za pracownika TP. Podstawowym argumentem jest zdanie: "obniżenie kosztów usług telefonicznych" - tłumaczy Maria Piechocka. - Często przedstawiciele handlowi podają nieprawdziwe informacje o Telekomunikacji Polskiej: zła kondycja finansowa, przejęcie klientów TP przez innego dostawcę, bądź nakłaniają klientów do podpisania nowych umów z powodu rzekomych zmian wzorów formularzy.

Przedstawiciele handlowi, którzy są pracownikami TP, mają identyfikatory, które potwierdzają ten fakt. Natomiast partnerzy handlowi TP, którzy są pracownikami podwykonawców, posiadają pisemne upoważnienie (zlecenie) do sprzedaży usług z oferty TP. Dokument taki jest podpisany przez dyrektora TP i wystawiony zawsze imiennie dla danego sprzedawcy - zawiera jego imię i nazwisko, nr dowodu osobistego oraz nr ID.

Jeśli jednak mamy wątpliwości co do osoby, która nas odwiedziła, powinniśmy zadzwonić pod bezpłatny nr tel. 800 500 005 i tam zweryfikować jej dane. Pod tym numerem możemy też zgłosić nadużycie, upoważniając TP do występowania wobec operatora alternatywnego i do złożenia zawiadomienia o przestępstwie.

- Warto też pamiętać, że każda umowa zawarta poza siedzibą firmy, czyli na przykład w domu klienta, może zostać wypowiedziana w ciągu 10 dni od daty podpisania. Można od niej odstąpić bez podawania przyczyn, nie ponosząc żadnych konsekwencji. Należy jednak pamiętać, aby pismo z wypowiedzeniem umowy wysłać do właściwego operatora, a nie do Telekomunikacji Polskiej - tłumaczy Maria Piechocka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza