Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku, program odnowy tonażu.
- Zamykające program cztery kamsarmaksy (82 000 DWT), którym nadane będą nazwy: „Karpaty”, „Sudety”, „Beskidy” oraz „Tatry” - przypomina Krzysztof Gogol z PŻM. - Będą sukcesywnie oddawane do użytku przez stocznię Tsuneishi w całym 2013 roku. PŻM zdecydowała przekazać je pod wyłączny nadzór klasyfikacyjny Polskiego Rejestru Statków.
Przekazanie pod nadzór PRS najnowszych masowców, największych jakie pływały we flocie szczecińskiego armatora, oznacza ułatwienie obsługi jej floty, zarówno klasyfikacyjnej jak i konwencyjnej, a dla PRS – prestiż i możliwość rozwoju.
- Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat - podkreśla Gogol. - Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od czasów transformacji gospodarczej w 1989 roku.
Polski Rejestr Statków w dziedzinie bezpieczeństwa statków jest firmą uznaną na całym świecie. PRS jest pełnoprawnym członkiem organizacji skupiającej najważniejszych klasyfikatorów świata – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS) oraz firmą uznawaną przez Unię Europejską jako instytucja nadzoru technicznego nad statkami morskimi.
Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?