Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska Żegluga Morska: Nowe masowce pod fachowym nadzorem

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34
Polska Żegluga Morska: Nowe masowce pod fachowym nadzoremPolska Żegluga Morska i Polski Rejestr Statków podpisły umowę o przekazaniu pod nadzór PRS najnowszej serii statków PŻM. Dokument podpisali dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk oraz prezes zarządu PRS Jan Jankowski. Była przy tym również Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w MTBiGM oraz Rafał Baniak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Polska Żegluga Morska: Nowe masowce pod fachowym nadzoremPolska Żegluga Morska i Polski Rejestr Statków podpisły umowę o przekazaniu pod nadzór PRS najnowszej serii statków PŻM. Dokument podpisali dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk oraz prezes zarządu PRS Jan Jankowski. Była przy tym również Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w MTBiGM oraz Rafał Baniak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa. Fot. PŻM
Umowę podpisano w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Pod nadzór PRS przejął najnowszą serię statków PŻM, budowanych w japońskiej stoczni Tsuneishi.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku, program odnowy tonażu.

- Zamykające program cztery kamsarmaksy (82 000 DWT), którym nadane będą nazwy: „Karpaty”, „Sudety”, „Beskidy” oraz „Tatry” - przypomina Krzysztof Gogol z PŻM. - Będą sukcesywnie oddawane do użytku przez stocznię Tsuneishi w całym 2013 roku. PŻM zdecydowała przekazać je pod wyłączny nadzór klasyfikacyjny Polskiego Rejestru Statków.

Przekazanie pod nadzór PRS najnowszych masowców, największych jakie pływały we flocie szczecińskiego armatora, oznacza ułatwienie obsługi jej floty, zarówno klasyfikacyjnej jak i konwencyjnej, a dla PRS – prestiż i możliwość rozwoju.

- Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat - podkreśla Gogol. - Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od czasów transformacji gospodarczej w 1989 roku.

Polski Rejestr Statków w dziedzinie bezpieczeństwa statków jest firmą uznaną na całym świecie. PRS jest pełnoprawnym członkiem organizacji skupiającej najważniejszych klasyfikatorów świata – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS) oraz firmą uznawaną przez Unię Europejską jako instytucja nadzoru technicznego nad statkami morskimi.
Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza