Przebudowa ul. Kopernika w Ustce jest inwestycją powiatu słupskiego z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Część kosztów pokrywa też miasto Ustka. Prace rozpoczęły się wiosną tego roku od strony morza - na odcinku od ul. Chopina do ul. Mickiewicza. W sezonie ruch na placu budowy nieco zamarł, bo mieszkańcy skarżyli się, że hałaśliwy remont drogi przeszkadza wczasowiczom zakwaterowanym w pensjonatach, utrudnia wjazd na posesje i dojście do plaży. Teraz wciąż utrudnieniem jest wywóz śmieci, a zdezorientowani mieszkańcy wynoszą je do ustawionych w oddali od ich posesji kontenerów. Nie ma też segregacji. Na odcinku od ul. Kościuszki w stronę pl. Dąbrowskiego jest wyłączone oświetlenie. Wszystkie te niedogodności miały zakończyć się w tym roku, ale remont jeszcze potrwa.
Dłużej i drożej
Jak się dowiedzieliśmy, Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku planuje zakończenie podstawowego zakresu prac do 22 grudnia, ale zwrócił się do wojewody o przedłużenie terminu realizacji inwestycji do końca kwietnia. Dlatego, że drugiej warstwy asfaltu nie można kłaść w czasie mrozu. Szykują się również poprawki.
Będzie też drożej. Szacowano, że przyznane w ubiegłym roku powiatowi słupskiemu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dofinansowanie w wysokości 1,5 mln zł pokryje 50 procent wartości inwestycji, a pozostałą część kosztów podzielą między siebie powiat oraz miasto Ustka. Jednak sytuacja rynkowa podniosła koszty. Tańszy w przetargu wykonawca - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Egida z Włynkówka - zaoferował 3 620 671,37 zł. Teraz koszty wzrosły już do około 4 mln zł.
Co przewiduje projekt?
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę odcinka jezdni długości 558 metrów i szerokości 6 metrów o nawierzchni bitumicznej i z kostki betonowej, chodników z kostki betonowej o szerokości 3 metrów przyległych i odsuniętych od jezdni oraz ciągu pieszo-rowerowego o łącznej długości 1107 metrów z podziałem na część pieszą z kostki betonowej o szerokości 1,5 metra i część rowerową o nawierzchni bitumicznej o szerokości 2 metrów.
Zjazdy na posesje zostaną wykonane z kostki betonowej. Oprócz oznakowania poziomego i pionowego ma powstać też oznakowanie aktywne w postaci radaru z tablicą zmiennej treści informującej o prędkości ruchu pojazdu. Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone, od strony południowej ma powstać przejście z azylem. Projekt zakłada też przebudowę czterech skrzyżowań, dwóch zatok autobusowych, parkingów, usprawnienie sieci kanalizacji deszczowej i odwodnienia.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?