MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ranking nadmorskich miejscowości na Facebooku. Jak wypada Ustka?

Mariusz Surowiec
Profil Ustki na facebooku.
Profil Ustki na facebooku. facebook.pl
W najnowszym rankingu opracowanym i opublikowanym przez agencję zajmującą się kreowaniem wizerunku oraz PR w Social Mediach, Ustka sklasyfikowana została na drugim miejscu.

Ex aequo na drugim miejscu uplasował się także Kołobrzeg. W rankingu "Nadmorskich miejscowości na Facebooku" najlepsze okazało się Świnoujście.

Jednym z kryteriów podczas tworzenia rankingu była ilość zgromadzonych fanów. Jednak kluczowym okazuje się nie tylko ilość tak zwanych lików, ale również zaangażowanie fanów - czyli ilość polubień poszczególnych postów oraz ich komentarzy. Badania prowadzone były od 8 2013 października do 8 stycznia 2014 .W tym czasie specjaliści przyglądali się 17 profilom nadmorskich miejscowości obserwując co jest na nich publikowane oraz reakcje fanów na treść. W rankingu szczególnie doceniano profile których aktywność przekłada się na zaangażowanie fanów.

Bezkonkurencyjne okazało się Świnoujście (2280 fanów). Na drugim miejscu uplasował się Kołobrzeg (10911 fanów) oraz Ustka (2801 fanów). Warto zwrócić uwagę na fakt, iż zarówno Świnoujscie jak i Ustka posiadają trzy razy mniej fanów od Kołobrzegu. Tak duża przewaga w ilości polubień kołobrzeskiego profilu nie przekłada się jednak na tak duże zaangażowanie fanów jak ma to miejsce w przypadku Ustki i Świnoujścia. W uzasadnieniu tak wysokiej lokaty Ustki przeczytać można - " Posty wśród których przeważają zdjęcia, lecz nie brakuje również linków i udostępnień, zbierają średnio ponad 50 lików.

Bardzo dużym wsparciem dla miasta okazuje się Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka (2102 fanów), która prowadzi bardzo aktywną komunikację na Facebooku z ciekawą formą postów, które często są wykorzystywane na oficjalnym profilu miasta".

- Jest nam bardzo miło, że działania, które prowadzimy w internecie zostały docenione w zaprezentowanym rankingu - mówi Naczelnik wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej usteckiego Ratusza, Jacek Cegła.

- Staramy się aby profil był atrakcyjny dla naszych odbiorców, stąd tak duża ilość zdjęć oraz innych materiałów promocyjnych również zimą. Staramy się aby odwiedzający nas latem turyści, którzy jak sami piszą na naszym facebookowym profilu, zimą tęsknią za naszym miasteczkiem, mogli zobaczyć co u nas słychać przez cały rok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza