Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sanepid: w lęborskim Kauflandzie wszystko w porządku

Fot: Krzysztof Falcman
Fot: Krzysztof Falcman
Po naszym artykule lęborski sanepid sprawdził lęborski Kaufland. W sklepie nie wykryto nieprawidłowości. Zdaniem naszych informatorów - pracownicy zdążyli wszystko sprzątnąć.

Po wyznaniach zwolnionych pracownic lęborskiego Kauflandu, które opublikowaliśmy tydzień temu, lęborski sanepid przeprowadził kontrolę w sklepie.

- Kontrole w Kauflandzie są przeprowadzane dosyć regularnie i z dużą częstotliwością. Sklep do tej pory był zamykany tylko raz (w 2008 r.). W tym roku zostały przeprowadzone 3 kontrole: jedna kompleksowa i dwie tematyczne. Ostatnią kontrolę przeprowadziliśmy 20 lipca. Ocenialiśmy przechowywanie surowców i półfabrykatów oraz przestrzeganie temperatur magazynowania. Żadna z kontroli przeprowadzonych w tym roku nie wykazała nieprawidłowości. Nasze kontrole przeprowadzane są z nadzoru bieżącego i są niezapowiadane (bez wcześniejszego uprzedzenia). Ostatnia kontrola została przeprowadzona
w godzinach funkcjonowania sklepu - mówi Joanna Ziemkowska, kierownik Oddziału Higieny Pracy w lęborskim sanepidzie.

Jednak zdaniem naszych informatorów, zanim sanepid wszedł do Kauflandu, pracownicy już od godziny czwartej rano sprzątali cały sklep.

- Ściągali z półek stare towary, żeby sanepid czegoś nie znalazł. Wynajęta została nawet jakaś firma do pomocy, żeby zdążyli wszystko usunąć - twierdzi nasza informatorka i przypomina, że to już nie pierwszy raz, kiedy sklep "przygotowuje" się do kontroli.

Co ciekawe, dopiero po kontroli sanepidu dostaliśmy obszerną wypowiedź rzecznika Kauflandu, która jakoby jest uzupełnieniem do poprzedniej, o którą poprosiliśmy tydzień wcześniej do tekstu na temat nieprawidłowości w sklepie.

- Wszystkie czynności związane z obiegiem towaru, jak np. magazynowanie, odpisy oraz sprzedaż przebiegają bez zastrzeżeń. Byliśmy wielokrotnie szczegółowo kontrolowani z zakresu higieny w markecie w Lęborku. Żadna z kontroli nie potwierdziła opisanych w artykule sytuacji. Ponadto przeprowadzone przez nas kontrole wewnętrzne także nie wykazały uchybień w tym zakresie. Przykładna świeżość naszych produktów, jak również profesjonalna obsługa służąca zadowoleniu klienta są naszym najważniejszym celem - twierdzi Marcin Knapek, rzecznik prasowy sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza