Cała konstrukcja przyszłej wiaty peronowej jest praktycznie gotowa. Rozpoczęto też część robót ciesielskich. Jak usłyszeliśmy w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej dziś i jutro finalizowane mają być prace związane z odtwarzaniem zabytkowej rampy od strony dworca kolejowego, gdzie konserwator zabytków zobowiązał wykonawcę do odtworzenie historycznej struktury. W tym celu wykorzystywane są pozyskane w trakcie oryginalne i zabezpieczone elementy dawnej ekspozytury kolejowej.
- Wszystkie elementy drewniane wyczyszczono i zakonserwowano - mówi Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora ZIM. - Co ciekawe, w tym celu użyto tego samego preparatu, którym zabezpieczono szachulcowe zagrody w Swołowie. Również elementy stalowych okuć są w poddawane renowacji.
Przypomnijmy, że budowa nowego dworca autobusowego, który ma być węzłem transportowym dla Słupska, rozpoczęła się w ubiegłym roku od rozbiórki zrujnowanego budynku kolejowego. Koszt inwestycji, która powinna zakończyć się do czerwca 2023 roku to prawie 29 milionów złotych. Węzeł ma zostać połączony z dworcem PKP podziemnym tunelem, który wybuduje PKP. Z kolei miasto zepnie powstającą inwestycję z ulicą Sobieskiego wyremontowaną i przedłużoną ulicą Towarową. Będzie to jednak zastępcze połączenie. Docelowy łącznik biec ma przez teren ogródków działkowych do ronda u zbiegu ulicy Banacha i Sobieskiego. Ta droga to jednak inwestycja na przyszłość, której realizację ratusz uzależnia od udostępnienia przez kolej terenu, gdzie dziś znajdują się tory odstawcze.
Przypomnijmy, że słupski PKS, jak na razie nie zadeklarował się jednoznacznie czy będzie korzystać z powstającej infrastruktury.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?