MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki grand vitara po liftingu

Sławomir Draguła www.nto.pl
Nowy zderzak i osłona wlotu powietrza sprawiają, że terenówka wygląda teraz bardziej "muskularnie”. To wrażenie potęguje także dodatkowe 30 mm zwisu przedniego. Nowe są też lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami. (suzuki)
Nowy zderzak i osłona wlotu powietrza sprawiają, że terenówka wygląda teraz bardziej "muskularnie”. To wrażenie potęguje także dodatkowe 30 mm zwisu przedniego. Nowe są też lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami. (suzuki)
Do polskich salonów wjechał właśnie terenowy suzuki po kuracji odmładzającej. Zmiany widać przede wszystkim z przodu.

Dzięki liftingowi grand vitara otrzymała bardziej agresywny wygląd. Nowy zderzak i nowa osłona wlotu powietrza sprawiają, że terenówka wygląda teraz bardziej "muskularnie".

To wrażenie potęguje także dodatkowe 30 mm zwisu przedniego. Nowe są też lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami.

Zmiany widać też we wnętrzu. Komputer pokładowy podaje teraz kierowcy więcej informacji. Między innymi dystans, jaki możemy przejechać na paliwie, które aktualnie mamy w zbiorniku, zużycie paliwa oraz przełożenie skrzyni biegów.

Przełączniki zestawu audio i sterowania tempomatem umieszczone na kole kierownicy otrzymały podświetlenie, natomiast w tablicy rozdzielczej wbudowano centralny głośnik systemu audio, dzięki czemu fala dźwiękowa odbija się teraz od sufitu, potęgując efekt surround. Komfort jazdy poprawia też przesuwany centralny podłokietnik.
Nowa grand vitara jest też cichsza od poprzedniczki. To dobra wiadomość, bo w poprzednim modelu nie było z tym najlepiej. Jak to się udało zrobić?

Teraz wnętrze wersji 5-drzwiowej ma bardziej skuteczną izolację akustyczną. Dzięki szybie przedniej o zwiększonej grubości (z 3,5 do 4,0 mm) mniejszy jest poziom hałasu pochodzącego ze strugi powietrza rozbijającego się o przednią część samochodu. Wrażenie to jest jeszcze większe dzięki zastosowaniu dodatkowego wyciszenia w drzwiach. Natomiast wersje grand vitary z silnikami 2,4 i 3,2 litra są wyposażone w wykładziny dywanowe tłumiące hałas.

Osiągi

Osiągi

>Silnik 1,6 VVT. Moc 106 KM, przyśpieszenie 14,4 s, prędkość 160 km/h, spalanie 10,2/7,1/8,2.
>Silnik 1,9 DDiS. Moc 129 KM, przyśpieszenie 12,8 s, prędkość 170 km/h, spalanie 8,3/6,2/7,0.
>Silnik 2,0. Moc 140 KM, przyśpieszenie 12,5 s, prędkość 175 km/h, spalanie 10,6/7,1/8,4.
>Silnik 2,4 VVT. Moc 169 KM, przyśpieszenie 11,7 s, prędkość 185 km/h, spalanie 11,4/7,6/9,0.
>Silnik 3,2 V6. Moc 233 KM, przyśpieszenie 9,3 s, prędkość 200 km/h, spalanie 14,4/8,3/10,6.

Nowa terenówka od Suzuki napędzana jest pięcioma silnikami, w tym dwoma nowymi 2,4 VVT i 3,2 V6. Ten pierwszy, z system zmiennych faz rozrządu, rozwija moc 169 KM i pozwala rozpędzić grand vitarę do prędkości 185 km/h. Natomiast motor o pojemności 3,2 litra V6 zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,3 sekundy i szybkość maksymalną 200 km/h. Wszystko to dzięki mocy 233 KM.

Na koniec kilka słów o cenach. Nowa grand vitara z nadwoziem 3-drzwiowym kosztuje od 69 900 zł. Za te pieniądze możemy mieć samochód z silnikiem benzynowym 1,6 l. Natomiast z nadwoziem 5-drzwiowym od 78 900 zł. Samochód taki napędzany jest dwulitrowym benzyniakiem. Najdroższa grand vitara z silnikiem 3,2 V6 to wydatek 114 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza