Akcja jest zainicjowana przez Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl. Patronat objęło Ministerstwo Gospodarki.
- Akcja wykorzystania internetu jest dla pracodawców bardzo ważna - przyznała na wczorajszej konferencji prasowej Anna Kornacka, prezes Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego Lewiatan. - Od stycznia przystąpiło do niej 10 tys. firm, a mnie cieszy że wśród dużych miast Szczecin pod tym względem uplasował się na szóstym miejscu, przed Gdańskiem.
Dlaczego rewolucja
- Dlaczego mówimy o rewolucji, kiedy internet jest powszechnie znany i mamy ponad 18 mln internautów? - pyta retorycznie Janusz Moneta, dyrektor handlowy Google. - W Polsce bowiem przedsiębiorcy jeszcze nie nadążają za internetem. Z badań wynika, że 66 proc. z nich nie posiada strony WWW. Aż dwie trzecie z tej grupy nie widzi potrzeby posiadania firmowej witryny. A 21 proc. z tłumaczy, że ma stałych klientów, nie poszukuje nowych, nie widzi potrzeby rozwoju. Barierę finansową wskazało 8 proc. badanych. A 6 proc. przekonywało, że nie szuka firm w internecie, nie korzysta z sieci itd.
W grupie małych i średnich firm niespełna połowa posiada własną stronę internetową. Ich właściciele podchodzą do sieci z dużą rezerwą i nadmierną ostrożnością.
- Czasami przyczyną jest brak wiedzy, a czasami postrzeganie sieci jako zupełnie zbędnego balastu dla konkretnej działalności - kontynuuje Moneta. - Internetowa Rewolucja ma na celu umożliwienie właścicielom wszystkich polskich firm zrobienie pierwszego kroku w w wirtualnej rzeczywistości.
Strodna za darmo
W ramach akcji każda mała i średnia firma w kraju może za darmo zarejestrować adres (domenę), stworzyć pierwszą stronę www, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach. Dodatkowo można przejść szkolenia dotyczące obecności online. Darmowy pakiet startowy pozwala firmom zaistnieć w sieci nic nie ryzykując.
Ze wspomnianej liczby 10 tysięcy firm z całej Polski - od Międzyzdrojów, przez Rzepin, Białystok, Hrubieszów po Zakopane - aż 40 proc. zgłoszonych pochodzi z 10 największych miast: Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia i Lublin. Przedsiębiorcy ci reprezentują w sumie ponad 1300 miejscowości.
Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki podkreśla, że jednym z priorytetów resortu jest wprowadzenie w życie programów pozwalających na wyrównywanie szans rynkowych w sektorze małych i średnich firm.
Internetowa Rewolucja wpisuje się w filozofię ministerstwa - dodaje. - Internet to wciąż ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki sieci WWW mogą pozyskać nowych klientów, rozwinąć działalność poszerzając ofertę, utrzymywać stały kontakt z kontrahentami.
Dla zainteresowanych stworzono automatyczny kreator strony. Korzystając z niego można go założyć samemu.
- W ramach akcji można korzystać z oferty promocyjnej za darmo przez 6 miesięcy - dodaje Marek Pietrusiak, dyrektor działu obsługi klienta home.pl. - Potem zainteresowani sami zdecydują, czy chcą dalej korzystać z witryny, utrzymać stronę. Zapewniamy także wsparcie przez infolinię. Do programu można przystępować do końca roku.
Prof. Piotr Niedzielski z Uniwersytetu Szczecińskiego dodał, iż przestrzeń wirtualna może być wykorzystana do obniżenia kosztów działalności firmy, lepszego prowadzenia biznesu. Pozwala korzystać z nowych technologii.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?