Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Wi-Fi i klimatyzacja na torach

Marek Jaszczyński [email protected] 91 481 33 34
Szczecin: Wi-Fi i klimatyzacja na torachWszystkie nowe swingi będą musiały być dostarczone do końca marca 2014 roku, z czego pierwszych 6 trafi do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy do Wielkanocy w 2013 roku.
Szczecin: Wi-Fi i klimatyzacja na torachWszystkie nowe swingi będą musiały być dostarczone do końca marca 2014 roku, z czego pierwszych 6 trafi do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy do Wielkanocy w 2013 roku. Fot. Andrzej Szkocki
Na placu boju został tylko jeden producent, który chce wyprodukować 22 niskopodłogowe tramwaje dla Szczecina.

- Pesa zaoferowała dostawę 22 tramwajów (Swingów) wraz ze specjalistycznym sprzętem technicznym do obsługi tramwajów, częściami zamiennymi oraz pakietem szkoleń za 150 milionów złotych netto - mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. - Pieniądze na zakup taboru pochodzić będą m.in. z kredytu bankowego i dofinansowania z Unii Europejskiej. Oferta złożona przez Pesę jest obecnie analizowana pod względem formalnym oraz zgodności ze specyfikacją zamówienia. Jeśli spełni wszystkie wymagania po uprawomocnieniu wyniku przetargu i kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa.

Na zaproszenie skierowane do czterech producentów tramwajów odpowiedziała tylko bydgoska Pesa.

- Po dokładnym przeanalizowaniu podjęliśmy decyzję o nieskładaniu oferty - mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach S.A.

Także czeska Skoda i hiszpański CAF nie skorzystały z możliwości składania ofert w dwuetapowym przetargu Tramwajów Szczecińskich.
Nasze tramwaje będą wyposażone w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, a także bezprzewodowy mobilny internet.

Oprócz tramwajów zamówienie obejmuje także dostarczenie wieżowego pojazdu dwudrogowego, czyli takiego, który może jeździć po torowiskach i po jezdni, specjalistyczny pojazd do spychania i holowania tramwajów a także dwa samojezdne pojazdy do napełniania piasecznic w tramwajach. Dostawca tramwajów będzie musiał także dostarczyć pakiet naprawczy, części zamienne do pojazdów a także zobowiązany będzie do przeszkolenia pracowników TS w zakresie obsługi jak i naprawy pojazdów.
Tramwaje objęte zostaną pięcioletnią gwarancją. Wszystkie tramwaje trafią do Szczecina do marca 2014 roku.

Jakie maja być wagony dla Szczecina?
Tramwaje będą jednobryłowe, pięcioczłonowe w pełni niskopodłogowe o długości 30,12 m. każdy (niecałe dwa metry krótsze od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów). Będą mogły zabrać jednocześnie 200 pasażerów, przy czym 40 osób będzie mogło podróżować na siedząco.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza