Szczepienia nabrały tempa. Osoby w wieku 40-59 lat, które w styczniu zgłosiły chęć zaszczepienia się, obecnie mają wystawione e-skierowanie na szczepienie. Jest ono widoczne na Internetowym Koncie Pacjenta. Do tych osób dzwoni automatyczny system, który proponuje termin szczepienia. Potem informacja z terminem przychodzi SMS-em.
Większość słupszczan otrzymuje propozycje szczepień w miejscach odległych od Słupska - najczęściej w Trójmieście, m.in. w na hali Amber Expo w Gdańsku, gdzie szczepienia odbywają się przez 7 dni w tygodniu, w godzinach 8-20. Niektórzy korzystają z tej możliwości, inni rezygnują. Warto poczekać na połączenie z konsultantem, który może podać podać lepszy dla nas czas i miejsce.
- Automat proponował mi szczepienia w Gdańsku, w Sopocie, w Tczewie. Za każdym razem mogłam wcisnąć 1, jeśli akceptuję lub 2, jeśli chcę zmienić. Wciskałam tę dwójkę 7 lub 9 razy, aż w końcu usłyszałam komunikat "poczekaj na połączenie z konsultantem". Czekałam dość długo, byłam 30. w kolejce, ale warto było. Konsultantka zapytała, gdzie chcę być zaszczepiona, wskazałam Słupsk, a ona wyznaczyła mi termin na 28 maja. Jestem zadowolona, cieszę się, że jeszcze przed wakacjami, co umożliwi mi bezpieczne podróżowanie - mówi pani Magda.
Osoby w wieku 40-49 lat, które zarejestrowały się na szczepienie, a wyznaczono im termin na na okres od 6 do 30 kwietnia, to zostanie im telefonicznie zaproponowany nowy termin szczepienia – po 10 maja. Termin szczepień dla pacjentów z grupy wiekowej 50-59, którzy już zapisali się na szczepienie, pozostaje bez zmian.
Jeśli nie zgłosiłeś chęci szczepienia
Osoby w wieku 40-59 lat, które nie zgłosiły chęci zarejestrowania się na szczepienia, teraz nie mają wystawionego e-skierowania i muszą poczekać na uruchomienie zapisów na szczepienia dla swojego rocznika. Uwaga, e-skierowania na szczepienie nie dostaniemy, jeśli w ciągu ostatnich 90 dni mieliśmy pozytywny wynik testu na koronawirusa. Pojawi się ono na Internetowym Koncie Pacjenta później.
Zarejestrować się można każdą z dostępnych ścieżek:
- dzwoniąc na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
- kontaktując się z wybranym punktem szczepień
- wysyłając SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie
- poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl. Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?