Tunel pod torami i węzeł transportowy w Słupsku. Zobacz najnowsze zdjęcia z placu budowy

olo
- Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk - informuje PKP PLK. Wydłużone od strony peronów do węzła przesiadkowego przejście zapewni nie tylko lepszą komunikację w obszarze stacji, ale również ułatwi łączenie podróży koleją i transportem drogowym
- Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk - informuje PKP PLK. Wydłużone od strony peronów do węzła przesiadkowego przejście zapewni nie tylko lepszą komunikację w obszarze stacji, ale również ułatwi łączenie podróży koleją i transportem drogowym PKP PLK
Udostępnij:
Postępują prace przy rozbudowie przejścia podziemnego na stacji Słupsk. W toku jest też realizacja węzła transportowego. Efekty prac mają przełożyć się na lepszą komunikację w obszarze stacji i ułatwić łączenie podróży koleją z transportem drogowym.

Przy budowie przedłużenia tunelu zamontowano ściany i zakończono wykop. Prace ze względu na dużą głębokość wykonywane były przez dwie koparki. Na dnie wykopu wykonano już podkład betonowy i rozpoczęło zbrojenia posadzki i ścian tunelu. Są też szalunki, które wkrótce będą zalewane betonem.

Prace postępują też na sąsiadującej budowie węzła transportowego, gdzie powstaje wykopu pod szyby windowe, schody i rampę wyjazdową z tunelu. Jak nas zapewniono, równoczesne wykonywanie robót pozwala na lepszą koordynację prac prowadzonych przez Słupsk i PKP. Taka synchronizacja eliminuje również konieczność wykonywania tymczasowych elementów zabezpieczających na łączeniu obu konstrukcji.

Przypomnijmy, że realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Trzeci wiąże się z ogłoszonym w styczniu przetargiem na modernizację samej stacji. W jego ramach wykonana ma zostać przebudowa peronów, gdzie - według zapewnień - zachowana ma zostać zabytkowy charakter wiat i kiosków. Ze zmodernizowanych trzech peronów do wyremontowanego tunelu zjeżdżać będą windy. Co więcej, w ramach tego zamówienia PKP PLK zamierza wybudować też nowe Lokalne Centrum Sterowania, nowy most kolejowy nad Słupią i nowe wiadukty kolejowe w tym ten nad ul. Szczecińską. Ogromny zakres oznacza spore pieniądze. Niektóre szacunki mówią nawet o 500 mln zł lub wyżej.

Ostatni odcinek docelowego łącznika Śródmieścia z Zatorzem to fragment pod przyszłym dworcem PKP. Nowy dworzec znajduje się wciąż w fazie projektowej, ale budowa wylotu tunelu pod dworcem PKP w stronę ul. Wojska Polskiego czeka już na pozwolenie na budowę.

O ile dwa ostatnie odcinki tunelu to melodia najbliższej przyszłości, to dwa pierwsze powinny zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wolontariusze Kultury. Ukraińscy filmowcy pomagają ofiarom wojny

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie