MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ulżyć laweciarzom?

(stefan)
Ministerstwo Gospodarki w ciągu najbliższych dni ma zająć stanowisko w sprawie ewentualnego złagodzenia przepisów dotyczących sprowadzania aut używanych z zagranicy

Od marca 2001 r. obowiązuje zakaz sprowadzania do Polski samochodów rozbitych, a 10 marca 2002 wprowadzono wysokie stawki akcyzowe na import używanych aut osobowych. Spowodowało to, że w pierwszej połowie maja sprowadzono do Polski około 4,5 tys. samochodów. Z salonów w tym samym czasie wyjechało na nasze drogi około 12 tys. nowych aut.
W styczniu i lutym 2002 r. przez granice przewieziono blisko 100 tys. używanych samochodów. Indywidualni importerzy twierdzą, że w tej chwili najczęściej sprowadzają bardzo stare auta. Ponad połowa liczy więcej niż 10 lat. Gdyby złagodzić przepisy zakazu importu aut uszkodzonych, można by importować samochody młodsze i lekko uszkodzone. Popyt na nie byłby większy niż na stare pojazdy. Czy takie auta są jednak bezpieczniejsze? I jak zareaguje na ewentualne złagodzenie rynek samochodów nowych? Co stanie się z cenami w salonach i na giełdach?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza