Ustecki pomysł na lato

Marcin Prusak marcin.prusak@mediaregionalne.pl Zaktualizowano 
Siatkówka na usteckiej plaży
Siatkówka na usteckiej plaży Krzysztof Tomasik
Szachulcowe domki i stylowe latarnie na ulicach oraz miejsca zapewniające rozrywkę, gdy na plaży pada deszcz. Takimi atutami Ustka chce przyciągać turystów. Ten pomysł nie wszystkim się podoba.

Nowa strategia Ustki na przyciągnięcie turystów brzmi na pozór bardzo tajemniczo. Na najbliższe lata nadmorska miejscowość ma kojarzyć się Polakom z hasłem "retroaktywna". Co to oznacza?

- Wyróżnikiem strategii "retroaktywna" ma być ponowne odkrywanie chat rybackich i takie wykonywanie remontów ulic, aby nawet w najdrobniejszych szczegółach nawiązywały do stylu retro - mówi Piotr Wszółkowski, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta w Ustce. - Będziemy pilnować, żeby na przebudowywanych ulicach lampy, ławki i kosze na śmieci były w stylu retro.

Zawarta w nazwie aktywność oznacza, że miasto ma wreszcie dorobić się tego, z czym nie potrafiło sobie poradzić od wielu lat, czyli z aktywnym zagospodarowaniem wolnego czasu wczasowiczów w czasie niepogody. Jakie będą to atrakcje? Dokładnie jeszcze nie wiadomo, bo wszystko zależy od tego, ile pieniędzy będzie miało miasto i inwestorzy. W planach jest budowa parku wodnego, mola na palach i przystani jachtowej.

To jednak bardzo kosztowne inwestycje. I nie powstaną szybko. Łatwiejsze i tańsze do wykonania jest stworzenie logo i hasła reklamowego Ustki. Okazuje się, że oba te elementy powodują duże kontrowersje wśród ustczan. Wszystko przez to, że pomysłodawcy hasła i logo nie chcą umieszczać w nich usteckiej syrenki herbowej. A przecież to właśnie dyskusja wokół powiększenia biustu tej postaci była hitem promocyjnym kurortu kilka lat temu. Syrenka zresztą nadal jest wykorzystywana jako gadżet promocyjny.
- Nasza syrenka jest już w Polsce znana, choćby przez pryzmat dyskusji o jej piersiach. Po co zmieniać symbol co kilka lat? Trzeba przecież do takiego symbolu ludzi przyzwyczajać jak do kółek olimpijskich - argumentuje Grzegorz Koski.

Pomysłodawcy nowej promocji miasta twierdzą jednak, że symbol herbowy trzeba jasno oddzielić od logo marketingowego. Potrzebne jest także stałe hasło miasta. Obu tych elementów kurort nie miał jeszcze nigdy.

- Musimy odejść od wykorzystania syrenki jako znaku reklamującego nasze miasto - zdecydowanie mówi Piotr Wszółkowski. - Rozgłos zwią-zany z syrenką już dawno przeminął, a z naszych badań wynika, że syrenkę kojarzą z Ustką już tylko mieszkańcy najbliższego regionu. Na południu Polski nikt nie rozpoznaje jej jako symbolu naszego miasta.

Kiedy Ustka zacznie kierować się nowymi wytycznymi strategii turystycznej i zacznie reklamować się swoim logo i hasłem? Najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku, gdy radni przyjmą strategię. W tym sezonie będzie więc raczej po staremu.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
W dniu 04.04.2010 o 21:59, Gość napisał:

jezeli nie wymieni sie kilku osob odpowiedzialnych za "promocje" w ustce ten stan rzeczy sie nie zmieni! a panu w. gratuluje poczucia humoru...


Jeśli jest to aluzja do zdjęcia przedstawiającego okratowane boisko z tabliczkami "nie deptać trawników" to ja także gratuluję.... ale nie wiedzy i zwykłej złosliwości, bo od kiedy to boiskami sportowymi w Ustce zawiaduje Wydział Paromocji a tym bardziej Pan w. ?????? Zapraszam na stronę OSiR
G
Gość

podejrzewam, że większość wpisów jest od jednej osoby, która wyjątkowo nie lubi Wyczółkowskiego i chce mu dowalić w każdy możliwy sposób. Już uwierzę, że wpisuje się turysta z Polski i cudem zna naczelnika wydziału promocji w Ustce i ma zdanie o jego pracy :)

Nie błaznujcie bo to nic nie da! Ustka jest piękna i pięknieje z roku na rok!

A
AnnaM.

Sama Ustka jest piękna, tylko dlaczego mieszkancy ją oszpecają.Będziemy mieli piękną promenadę, ale chybe nie do końca. Czy na pewno będzie położona nawierzchnia przy starej wieży? Stoją tam budy- smażalnie i wygląda na to ,że pod nimi zostanie piasek. Masakra. Jeszcze jest czas, aby zrobiono jak należy.

G
Gość
W dniu 04.04.2010 o 18:06, Gość napisał:

Dlaczego za burmistrza Lewandowskiego tyle sie działo. Nie przepadam osobiscie za Tym Panem, ale potrafił zaprosić takich artystów,że tłumy ludzi przyjeżdżały. Była dyskoteka dla młodzieży, a teraz tylko budy, budy budy.. Obejrzałam dzis nowo budowaną promenadę. Co z tego, że jest już ładnie skoro straszą budy( dosłownie budy) Pana Laskowskiego. Niech Ten Pan ma te smażalnie, ale muszą wyglądać na jakimś poziomie. A tam słoma i folia.Jeśli godzimy się na brak estetyki ,to o czym tu mówić.



Również byłam na spacerze i przeraziły mnie ten skansen na końcu nowo wybudowanej promenady. Kto pozwolił na te baraki i jeszcze specjalnie pod nie układa się kostkę brukową . Zgtoza ale budy . Kto na to pozwolił? Czyje to jest ?
b
bodek

"W planach jest budowa parku wodnego, mola na palach i przystani jachtowej.

To jednak bardzo kosztowne inwestycje. I nie powstaną szybko. Łatwiejsze i tańsze do wykonania jest stworzenie logo i hasła reklamowego Ustki."
Trzeba być naiwnym albo piastować w Ustce stanowisko szefa promocji aby sądzić że logo i haslo rozwiąze problemy promocyjne miasta i przyciągnie turystow. Panie Burmistrzu - czy nie stać pana na kogoś bardziej rozgarniętego w temacie promocji, a może pan utożsamia się z poglądami Wszolka. Tragedia.

U
Ust.

Pan Wszółkowski potwierdza swój brak kompetencji. Ma mnóstwo pomysłów- szkoda tylko, że to wszystko kupy się nie trzyma. Specjalistów - doradców też wybrał na swoim poziomie. Jeszcze nie słyszałem, aby komuś udało sie wypromować jednocześnie dwa kierunki atrakcyjności miasta, nie ma na to ani pieniędzy ani ludzi. Więc jak panie Wszółkowski chce pan to zrobić i za co???
Pozbycie się symbolu syrenki to najgłupsze co pana ekipa wymyśliła. Współpracować też pan nie potrafi z innymi.
Kompromitacja! Tak niedouczonych i słabych urzędników jeszcze nie mieliśmy, ale jaki pan taki kram.

~AGA77~

BARDZO DOBRY POMYSL :)WIADOMO PRZECIEZ ZE NIE ODRAZU KRAKOW ZBUDOWANO.USTKA PIEKNIEJE Z ROKU NA ROK A TURYSTOW CORAZ WIECEJ PRZYBYWA,ABY TAK DALEJ:)))))
LUDZIE PRZESTANCIE W KONCU NARZEKAC I NIE BADZCIE TAKIMI PONURAKAMI!!!!NIEWIADOMO CO BY SIE ZROBILO W TYM KRAJU TO TYLKO SLYCHAC SAME NARZEKANIA I CZUC PESYMIZM Z WASZEJ STRONY.
AGA SLUPSK

G
Gość
W dniu 05.04.2010 o 02:12, Gość napisał:

Najpierw zrobic drogi dojazdowe, parkingi itp. Przyjezdzaja turysci z ktorych zyja a pozniej ganiaja ich przy pomocy strazy gminnej. Gdzie w Ustce mozna zaparkowac samochod jak miasto i tak jest juz zapchane. Gdzie plaze i dojscia do plazy. Niech sie radni zastanowia bo na razie to nie blysneli jeszcze inteligencja. Typowe kmiotki liczacy tylko na kase za wszelka cene.



gdzie maja zrobic pargingi jak kazdy skrawej ziemi sprzedali i przezarli
G
Gość

Najpierw zrobic drogi dojazdowe, parkingi itp. Przyjezdzaja turysci z ktorych zyja a pozniej ganiaja ich przy pomocy strazy gminnej. Gdzie w Ustce mozna zaparkowac samochod jak miasto i tak jest juz zapchane. Gdzie plaze i dojscia do plazy. Niech sie radni zastanowia bo na razie to nie blysneli jeszcze inteligencja. Typowe kmiotki liczacy tylko na kase za wszelka cene.

G
Gość

jezeli nie wymieni sie kilku osob odpowiedzialnych za "promocje" w ustce ten stan rzeczy sie nie zmieni! a panu w. gratuluje poczucia humoru...

G
Gość
W dniu 04.04.2010 o 14:34, Gość napisał:

Od 20 lat jest w Polsce wolny rynek - co roku na wiosne sa przetargi JAWNE. Kazdy ma prawo wykupic miejsce i handlowac czym chce a handluje sie tym co przynosi najwiekszy zysk.



bla,bla,bla............
G
Gość

Dlaczego za burmistrza Lewandowskiego tyle sie działo. Nie przepadam osobiscie za Tym Panem, ale potrafił zaprosić takich artystów,że tłumy ludzi przyjeżdżały. Była dyskoteka dla młodzieży, a teraz tylko budy, budy budy.. Obejrzałam dzis nowo budowaną promenadę. Co z tego, że jest już ładnie skoro straszą budy( dosłownie budy) Pana Laskowskiego. Niech Ten Pan ma te smażalnie, ale muszą wyglądać na jakimś poziomie. A tam słoma i folia.Jeśli godzimy się na brak estetyki ,to o czym tu mówić.

~Mieszkaniec~

A czy Ustka chce przyciągać turystów takim beznadziejnym stanem dróg jakie ma? A ja się pytam kiedy władze Ustki wyremontują drogę na samym wjeździe do miasta od strony Słupska. Same dziury i nierówności, WSTYD PRZED TURYSTAMI. Taka wizytówka nie zachęca do odwiedzania tego "kurortu" choćby imprezy były codziennie. O ulicy wczasowej prowadzącej do ośrodków wczasowych już nie wspomnę, ŻENADA panowie radni

G
Gość
W dniu 04.04.2010 o 14:58, gość napisał:

podobno o gustach się nie dyskutuje, a jakie naród posiada widać na naszych straganach. Dzieciaki kupią wszystko byleby tanio wyszło i na lody wystarczyło, a straganiarze fakt ten wykorzystują. Niestety nasza społeczność jest również leniwa i i mało twórcza, bez wyobraźni, nie potrafimy sprzedać siebie , wypromować , a co dopiero mówić o promocji miasta. W zagranicznych kurortach zachwycamy się barwnymi straganami, sklepikami z przeróżnymi pamiątkami i bibelotami, które powstają w maleńkich manufakturach w danym regionie , w okresie między sezonami.Oczywiście jest również tandeta ,ale każdy ma prawo wyboru. W Ustce czy najbliższym regionie nie znam nikogo kto zajmował by się właśnie produkcją rodzimych pamiątek.



Byli tacy,ale to,że mieli za duże powodzenie i robili rzeczy naprawdę oryginalne przeszkadzało jednej pani radnej i jej znajomkom.
Pani,która od lat ma sklep z pamiątkami obiecała tym ludziom,że ich wyp....li (jej słowa) z promenady i tak z pomocą radnej zrobiła to."Mieli być tylko malarze"Coż, Ustka.
g
gość

podobno o gustach się nie dyskutuje, a jakie naród posiada widać na naszych straganach. Dzieciaki kupią wszystko byleby tanio wyszło i na lody wystarczyło, a straganiarze fakt ten wykorzystują. Niestety nasza społeczność jest również leniwa i i mało twórcza, bez wyobraźni, nie potrafimy sprzedać siebie , wypromować , a co dopiero mówić o promocji miasta. W zagranicznych kurortach zachwycamy się barwnymi straganami, sklepikami z przeróżnymi pamiątkami i bibelotami, które powstają w maleńkich manufakturach w danym regionie , w okresie między sezonami.Oczywiście jest również tandeta ,ale każdy ma prawo wyboru. W Ustce czy najbliższym regionie nie znam nikogo kto zajmował by się właśnie produkcją rodzimych pamiątek.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3