Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrażenia z jazdy: Skoda Octavia Greenline 1.6 TDI

Piotr Jasina
Fot. Kamil Nagórek
Po ekologicznych wersjach Fabii i Superba, Skoda wprowadziła do salonów Octavię Greenline. Wyposażyła ją w nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l z systemem wtrysku paliwa typu common rail.

Wrażenia z jazdy: Skoda Octavia Greenline 1.6 TDI

Wnętrze znamy już z klasycznej Octavii II. Fotele, wygodne co sparwdziliśmy na dłuższej trasie, można ustawić w dwóch płaszczyznach, podobnie jak kierownicę. W testowym egzemplarzu jest skórzana kierownica wielofunkcyjna ze sterownikami. Skórą obleczone są także inne elementy, np. dźwignia zmiany biegów oraz hamulca ręcznego.

Wewnątrz są czarne obicia drzwi i elementów kokpitu. Mamy też klasyczne okrągłe zegary z elektronicznym wyświetlaczem między, radio z monitorem, potencjometrami w zasięgu ręki i mnóstwo schowków: pod fotelami, w ich obudowie, desce rozdzielczej, uchwyty na napoje itd.

Osoby mierzące ponad 180 cm nie narzekają na brak miejsca z tyłu pojazdu.
Przy obszernej kabinie, nie brakuje też przestrzeni na bagaże, bo kufer ma pojemność 560 litrów.

Zastosowany silnik, namłodszy w ofercie Skody, znamy już z golfa szóstki. Jest oszczędny i przyjazny środowisku. Emituje zaledwie 114 g dwutlenku węgla na kilometr.

W jeździe mieszanej samochód spalał nam średnio 4,8 litra oleju napędowego na 100 km. Producent zapewnia, że można osiągnąć nawet niższe spalanie - 4,4 l. Nie będziemy się spierać, bo nawet 5 litrów ON na 100, by zaimponowało wszystkim.

W tym samochodzie wprowadzono kilka istotnych zmian w porównaiu z innymi Octaviami: m.in. o 15 mm obniżono podwozie zmniejszając opór powietrza, samochód jest też lżejszy i ma opony o niższym współczynniku tarcia.

Wracając do motoru, który jest dynamiczny. Maksymalny moment wynosi 250 Nm, osiągamy go już przy 1900 obr./min. Auto 100 km/h osiąga w niespełna 12 sekund.

Zawieszenie jest twarde, ale dobrze absorbuje drogowe nierówności. Nad bezpieczeństwem czuwają liczne elektroniczne systemy. W standardzie mamy też przednie i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera, kurtyny, system pokolizyjny ACS.

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4569/1769/1462/25782578 mm
Silnik: diesel, 1,6 TDI CR DPF
Moc maks.: 105 KM przy 1500-2500 obr./min
Maks. moment obr.: 280 Nm przy 1900 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Prędkość maksymalna: 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11, 8 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 5,5/3,7/4,4 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ACS, ABS/ESP, ASR, MSR, HBA, EBV, EDS, DSR, elektrycznie sterowane lusterka (podgrzewane) i szyby, centralny zamek z pilotem, klimatyzacja półautomatyczna dwustrefowa, komputer pokładowy, tempomat, radioodtwarzacz CD/MP3, ze zintegrowaną zmieniarką płyt, wielofunkcyjna 4-ramienna skórzana kierownica.
Cena: 85200 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza