Wrażenia z jazdy: Volkswagen Multivan 2.5 TDI 4Motion PanAmericana (wideo, zdjęcia)

Wojciech Frelichowski
W wersji PanAmericana przedni zderzak nie jest lakierowany - w terenie nie ma obaw, że się porysuje. Fot. Kamil Nagórek
Volkswagen Multivan występuje w kilku wersjach. "Głos" testował auto w uterenowionej odmianie PanAmericana - wygodnej, bezpiecznej i... bardzo drogiej.
Choć w kokpicie jest sporo plastiku, to jednak nic nie trzeszczy i nie stuka. Fot. Kamil Nagórek

Choć w kokpicie jest sporo plastiku, to jednak nic nie trzeszczy i nie stuka.
(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Przestronną kabinę Multivana wypełniają trzy rzędy siedzeń. Z przodu są dwa fotele, w środkowym rzędzie również dwa, natomiast tylny rząd mogą stanowić kolejne dwa fotele lub trzyosobowa, rozkładana kanapa. Jeśli trzeba przewieźć większy ładunek, fotele można zdemontować.

Wyposażenie wnętrza uzupełnia składany stolik umieszczony pomiędzy fotelami środkowego rzędu.

Do testu dostaliśmy auto z pięciocylindrowym turbodieslem o pojemności 2,5 litra i mocy 174 KM. To dawka prowokująca do szybkiej jazdy. Jednak zanim silnik się rozbuja, wyraźnie jest odczuwalna turbodziura. To jeden z efektów wtrysku oleju napędowego opartego na pompowtryskiwaczach.

Ale pozytywem pompowtrysków jest umiarkowane zużycie paliwa. Według danych fabrycznych średnie spalanie wynosi 9,4 litra na 100 km. Konkurencyjny Mercedes Viano 2.2 CDI 4Matic 150 KM pali litr więcej.

Wersja PanAmericana ma napęd 4Motion, czyli na obie osie. To zadanie spełnia specjalne sprzęgło Haldex. Normalnie napęd idzie na przód, ale jak trzeba - np. na śliskiej nawierzchni - do 90 procent momentu obrotowego trafia na tył.

Na suchym asfalcie można ruszać bez obawy, że koła będą buksować. Kilkanaście razy próbowaliśmy dynamicznie startować na mokrej nawierzchni, a koła ani razu nie straciły przyczepności.

Ciekawsze wrażenia towarzyszą pokonywaniu zakrętów. Przednionapędowy Multivan jest mocno podsterowny, tzn. ma tendencje do "wyrzucania" przodu na zewnątrz zakrętu. Z napędem 4Motion nic takiego nie ma miejsca. Na wirażach dobrze trzyma się drogi, choć nadwozie ma skłonności do bocznych wychyłów. Ale w zanadrzu jest jeszcze system ESP.

Dane techniczne

Fotele są obszyte dwukolorową, skórzaną tapicerką. Fot. Kamil Nagórek

Fotele są obszyte dwukolorową, skórzaną tapicerką.
(fot. Fot. Kamil Nagórek)

- Dł./ szer./ wys./ rozstaw osi: 4.890/1.904/1.944/3.000 mm
- Silnik: turbodiesel, 2.460 ccm, R5, 10V
- Moc maksymalna: 174 KM przy 3.500 obr./min
- Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2.000 obr./min.
- Skrzynia biegów: manualna,
6-stopniowa
- Prędkość maksymalna: 184 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h:
12,2 s
- Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 12,4/ 7,6/ 9,4 l
- Cena: 219 465 zł

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Das Auto

G
Gość

ta.. i do dego operator kamery nie przeczytał instrukcji obslugi kamere i tego do czego sluzy zoom..

O
Obywatel

Świetne auto ale jakość materiału i to co pokazał kierowca to dno. Czy w słupskim Automobilklubie lub PZMocie nie ma ludzi, którzy by z tego auta wykrzesali to, co potrafi?

s
soprano

trzeba było głosniej dac ta muzyke na video do tego artykułu,bo jednak troszke usłyszałem tego komentarza o tym aucie,ale tylko troszeczke, hehehehe

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3