Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Współpraca z samorządami, dotacje, nowy tabor. Powiat słupski podsumował ostatnie pięć lat funkcjonowania komunikacji zbiorowej w regionie

Wojciech Lesner
Wojciech Lesner
Konferencja w słupskim starostwie. Podsumowanie ostatnich pięciu lat działania komunikacji zbiorowej w regionie i podpisanie umów z przewoźnikami.
Konferencja w słupskim starostwie. Podsumowanie ostatnich pięciu lat działania komunikacji zbiorowej w regionie i podpisanie umów z przewoźnikami. Wojciech Lesner
To było dobre pięć lat dla przewozów regionalnych w powiecie słupskim. Samorząd zapowiada dalszy rozwój publicznego transportu. Mają w tym pomóc rekordowe środki z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Na konferencji prasowej zwołanej w Starostwie Powiatowym, powiat słupski podpisał umowy z PKS Słupsk i Nord Express na realizację przewozów na liniach powiatowych w 2024 roku.

Przypomnijmy, że powiat słupski, organizator transportu publicznego w regionie, otrzymał z FRPA rekordowe dofinansowanie w wysokości 131 mln złotych. Do kasy samorządu wpływać będzie co roku, przez 10 lat, 13,1 mln złotych.

- To historyczny moment, ponieważ samorząd powiatowy nigdy tak wielkiej kwoty nie podpisywał. Rola burmistrzów i wójtów była niebagatelna w całym procesie ubiegania się o środki. Ta informacja o największej dziesięcioletniej umowie, którą podpisaliśmy z panią wojewodą, to gwarancja rozwoju transportu publicznego na terenie naszego powiatu – mówił Paweł Lisowski, starosta słupski.

Za owocną współpracę dziękował samorządowcom z regionu – przewozy regionalne dotowane są również z funduszy gminnych.

Na konferencji powiat słupski podsumował także pięć ostatnich lat działania w regionie transportu publicznego. Od 2019 roku autobusy na liniach powiatowych przejechały ponad 10 mln kilometrów i przewiozły blisko 5 mln osób. Na obsługę przewozów wydano ponad 43 mln złotych. Dzięki pozyskiwanym dotacjom udało się także zwiększyć jakość i bezpieczeństwo transportu.

- Nie byłoby rozwoju transportu publicznego i nie byłby on atrakcyjny z punktu widzenia naszych mieszkańców, gdyby nie poprawa taboru. Potraktowaliśmy obszar transportu publicznego priorytetowo. Jesteśmy największym powiatem w województwie pomorskim, w związku z tym ta potrzeba przemieszczenia się naszych mieszkańców jest […] tak duża, że zdecydowaliśmy się wnioskować o zakup nowego taboru. Robiliśmy to skutecznie. Dziś ten tabor autobusowy, który realizuje przewozy na naszym terenie wygląda zupełnie inaczej – mówił Paweł Lisowski.

Starosta potwierdził także, że powiat słupski złożył kolejny wniosek – tym razem na zakup 15 fabrycznie nowych autobusów hybrydowych. Pojazdy miałyby kosztować w sumie 30 mln złotych. Większość tej kwoty (22 mln złotych) miałyby pokryć środki z Krajowego Planu Odbudowy.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza