Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wywiadownie gospodarcze prześwietlą każdą firmę

Barbara Kociakowska [email protected] tel. 85-748-74-53 Fot. sxc.hu
Dla dyżych firm cena usług wywiadowni gospodarczych znajduje się na dalszej pozycji.
Dla dyżych firm cena usług wywiadowni gospodarczych znajduje się na dalszej pozycji.
Usługi świadczone przez wywiadownie gospodarcze stają się coraz popularniejsze. Branży tej nie zaszkodził nawet kryzys.

– Zainteresowanie naszymi usługami bardzo wzrosło – potwierdza Michał Janowicz z InfoCredit. – Głównie wśród firm zagranicznych i dużych przedsiębiorstw polskich. Dla nich liczy się przede wszystkim jakość i użyteczność danych, a cena znajduje się na dalszej pozycji.

Inaczej jest w przypadku firm średnich i małych. Chociaż one również z usług wywiadowni korzystają częściej, to jednak szukają najtańszych usług.

Najtańszy, pojedynczy, raport z bazy online w InfoCredit kosztuje 50 zł netto. Zawiera on dane ogólne firmy, informacje na temat jej zarządu, udziałowców, profil finansowy (przychody netto ze sprzedaży, koszty działalności operacyjnej, zysk brutto na działalności gospodarczej, zysk netto, kapitał własny, sumę aktywów), a także wskaźniki finansowe (m.in. płynności, zadłużenia, rotacji należności i zobowiązań, rentowności działalności). Taki raport można dostać od ręki dzięki dostępowi online do baz wywiadowni.

Czytaj także: Szanse dla e-biznesu

– W 2009 odnotowaliśmy wzrost zleceń na raporty o ponad 20 procent - mówi Beata Padzik, PR Manager w Coface Poland.

Zarówno Coface Poland, jak i InfoCredit są wywiadowniami sieciowymi międzynarodowymi. W bazie tej pierwszej znajdują się dane o blisko 500 tys. polskich firm, a druga posiada informacje 300 tys. polskich przedsiębiorstw.

Biały wywiad może dostarczyć dane pochodzące z ogólnodostępnych źródeł. Są to m.in. rejestry sądowe, ogłoszenia upadłości i postanowienia o postępowaniu układowym, listy dłużników. Wywiadownie posiłkują się też informacjami z internetu, prasy, telewizji.

Firmy najczęściej sięgają po wywiad gospodarczy wówczas, gdy rozpoczynają współpracę z nowym kontrahentem.

Czytaj także: W Europie trzeba wrócić do fundamentów ekonomii

Jednak dużym zainteresowaniem cieszy się też monitoring kondycji firmy: jej finansów i niewypłacalności czy nawet monitoring całego portfela kontrahentów. Jest to cyklicznie dostarczane zestawienie o klientach, w zbiorczych raportach są zmiany w poszczególnych firmach dotyczące kredytu kupieckiego, ryzyka handlowego i niewypłacalności mówi Beata Padzik. Dzięki temu pozwala menedżerom śledzić zmiany zachodzące w całej grupie odbiorców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza