Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wzór na konkurencję, czyli design przyciąga klientów

Materiał informacyjny

Oryginalny wzór produktów nie tylko ułatwia sprzedaż, ale też wyróżnia firmę producenta. Doświadczenia w Unii Europejskiej pokazują, że najdynamiczniej rozwijają się obecnie tzw. przemysły kreatywne. To aspekt szczególnie ważny dla małych i średnich firm. Potwierdza to m.in. praktyka finansowania inwestycji we wzornictwo ze środków europejskich w minionych latach. Obecnie zaś dofinansowanie na ten cel mikro-, małe i średnie firmy mogą uzyskać w wielu programach. Te z Polski Wschodniej mają szansę dostać je w ramach działania 1.4 Programu Polska Wschodnia „Wzór na konkurencję”, gdzie wsparcie udzielane jest dwuetapowo:

Etap I: firmy mogą się starać o dotację (o maksymalnej wartości 100 tys. zł) na przeprowadzenie z pomocą ekspertów audytu wzorniczego i opracowanie na jego podstawie strategii co do dalszych działań w firmie.

Etap II: przedsiębiorstwa z gotową strategią wzorniczą (opracowaną w I etapie) mogą aplikować o dotację (do 3 mln zł) na wdrożenie zaplanowanych działań.

W czwartym kwartale 2015 r. przeprowadzono pierwszy konkurs dotyczący pierwszego etapu wsparcia przewidzianego w działaniu „Wzór na konkurencję”. 214 złożonych wniosków najlepiej dowodzi jego atrakcyjności.
Następny konkurs dotyczący tego etapu zostanie ogłoszony we wrześniu, a nabór wniosków o dofinansowanie odbędzie się w lipcu – październiku br.

Jeśli chodzi zaś o drugi etap wsparcia, wnioski będzie można składać od 30 maja 2016 r. do 28 kwietnia 2017 r. Dzięki zrealizowanym projektom firmy wzmocnią swoją inno¬wa¬cyjność i konkurencyjność. Wzrośnie także ich potencjał do wprowadzania na rynek kolejnych innowacji, w tym wykorzystujących wzornictwo przemysłowe.

Więcej o działaniu:
popw.parp.gov.pl

Więcej o funduszach:
www.funduszeeuropejskie.gov.pl
Główny Punkt Informacyjny: Szczecin – tel. 800 34 55 34,
e-mail: [email protected]

Dobry wzór czyni firmę rozpoznawalną

Maciej Kowalski,
właściciel i dyrektor wykonawczy firmy SZTK TAPS – MACIEJ KOWALSKI:
Dobry – w rozumieniu: atrakcyjny, wyróżniający się – design staje się coraz istotniejszym kryterium wyboru produktu przez klienta. I nie chodzi tutaj o proste przełożenie „ładny wzór” to „łatwiej się sprzedaje”. Design wyrobów, które projektuje i produkuje firma TAPS, pozwala na wyróżnianie się naszych foteli. Jesteśmy firmą średniej wielkości i dobrym przykładem, że zainwestowanie w poprawę wzornictwa może być pierwszym krokiem ku inno¬wa¬cyjności. Z perspektywy kilku ostatnich lat wiem, że podjąłem właściwe decyzje dotyczące inwestycji w tym obszarze. Wykorzystujemy potencjał własny TAPS, zapraszając wielu designerów zewnętrznych do współpracy w różnych projektach. Przed¬stawiane koncepcje designu muszą zostać zasilone naszym doświadczeniem i_dostępnym know-how. Procesy projektowania, testowania, produkcji wykorzystują, oprócz środków własnych, środki zewnętrzne, np. unijne. Środki te pozwoliły także rozwinąć kluczowe, z punktu prowadzenia badań i analiz technologii i materiałów, działy firmy, jak: laboratorium pomiarowo-badawcze oraz dział projektowo-konstrukcyjny. Nowe, autorskie rozwiązania wykorzystywane są w podstawowej działalności mojej firmy.

Firma TAPS zrealizowała z_sukcesem, z udziałem Funduszy Europejskich, projekt pod nazwą: „FOTEKO – lekki i_ekologiczny fotel do pociągów – opracowanie i wdrożenie do produkcji”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza