Zmiany w Słupskiej Scanii. Nowe miejsce produkcji od dziś, a wkrótce model autobusu

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Zmiany w Scanii. Firma ze Słupska modernizuje linie produkcyjne, separuje proces spawania od finalnego montażu i przygotowuje się do wdrożenia nowego modelu autobusu. Są też nowe powierzchnie produkcyjne.

Od poniedziałku Scania  Production  Słupsk S.A. działa pod nowym, dodatkowym adresem. Firma wynajęła powierzchnie produkcyjne w sąsiednim Hydro  Navalu. W nowej, dogodnej lokalizacji z gotową infrastrukturą rozpoczęto spawanie wszystkich podzespołów pod bieżącą produkcję. Jak zapewnia przedsiębiorstwo, dodatkowe lokum udało nam się wynająć i przygotować w krótkim czasie. Aktualnie pracuje tam około 60 pracowników, ale firma nie wyklucza rozszerzenia współpracy w najbliższej przyszłości. Separacja procesu spawaniu od finalnego montażu to nie jedyny zwiastun zmian, które mają miejsce przy ul. Grunwaldzkiej 12 w Słupsku.

- Obecnie kończymy budowę nowego Centrum Logistycznego, o powierzchni 5 500 metrów kwadratowych wraz z zapleczem socjalno-biurowym – informuje Katarzyna  Ożarek, ze  Scania  Production  Słupsk. S.A. - Jesteśmy na ostatnim etapie tej inwestycji tj. uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Liczymy tu, mimo trudnej sytuacji, na wsparcie odpowiedzialnych urzędów. Firma wprowadza również nową gamę produktów  jak nowy model podwozia i nadwozia autobusów, zastępujący całe portfolio oferowanych pojazdów. Planujemy znaczne podniesienie jakości, z zachowaniem elastyczności konfiguracji i dostosowaniem do wymagań klienta. Nasz produkt staje się również coraz bardziej zaawansowany technologicznie.

Właśnie za nowym modelem, o którym Scania nie mówi jak na razie w szczegółach, kryje się przebudowa głównej linii produkcyjnej i usprawnienie procesów logistycznych. Wiadomo, że obecnie trwa okres przejściowy, w którym przedsiębiorstwo produkuje trzy typy autobusów o konstrukcji aluminiowej i stalowej. Mowa o  Citywide,  Citywide  Suburban  i  Interlinku. W trzecim kwartale tego roku do tej palety dodany ma zostać nowy produkt o roboczej wciąż nazwie NBA. Będzie on bazował na konstrukcji stalowej, spawanej i zacznie zastępować wszystkie obecnie produkowane pojazdy, które znikną z oferty pod koniec przyszłego roku. Co więcej, z czasem zobaczyć mamy autobusy elektryczne, które będą produkowane w Słupsku. Jak na razie, ten produkt jeszcze w fazie testów.

Produkcja montażowa szwedzkich autobusów w Słupsku ruszyła w marcu 1994 r. Dwa lata później podjęto decyzję o produkcji podwozi. Pierwszy wyprodukowany w Słupsku pojazd pojechał do Krakowa. Kilka lat później w tutejszej fabryce powstały piętrowe autobusy obsługujące trasy londyńskich przewoźników. Z kolei najnowsze modele  Citywid  12LF  znajdują się w taborze MZK Słupsk.

W 1994 roku, kiedy rozpoczęto produkcję w Słupsku, zmontowano pięć autobusów. Rok później było to już 15 pojazdów, a w 1998 roku 47. Dziesięć lat później liczba podskoczyła do 729 pojazdów, a w 2009 roku sięgnęła 903. W międzyczasie, bo w 2002 roku zaprzestano jednak montowania ciężarówek. Po przebudowie zakładu w 2010 r. uzyskano możliwość montowania 1500 pojazdów rocznie. Dziś w firmie pracuje około 800 pracowników.

Zobacz także: Nowa linia produkcyjna w zakładzie Scania [materiał archiwalny]

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Robek Wo.

Co za bzdury tu piszą, ciężko opanować ten haos co tu teraz panuje, nikt nie ogarnia tego bałaganu, scania zamiast się rozwijać to się cofa, ludzie z magazynu biegają i nie potrafią ogarnąć tego bałaganu wszystko trzeba tu dowozić z daleka nic nie jest na miejscu jak w normalnych fabrykach scania nie wie co to prawdziwa linia produkcyjna, panuje tu kompletny haos a inżynierowie są tylko na papierze,(oczywiście nie wszyscy, ale większość) chodzą i pytają pracowników jak coś powinno być zrobione, nie raz przyszedł do mnie Pan inżynier i pytał się jak to powinno być prawidłowo zamontowane, śmiech na sali, inżynier haha,

W
Wwww

Stanie w banie, ciekawe dlaczego nie napiszą jaki przez to jest burd... el, nic nie dograne, pseudo inżynierki nie panują nad niczym. Ogromne koszty transportu, ktoś tu robi niezła kasę na lewo a zarząd udaje, że nic się nie dzieje wcale to tak fajnie nie wygląda jak jest opisane, jednym słowem ogromny bałagan. Tyle w temacie i nie wierzcie w te bzdury co tu piszą

G
Gość

czy Persil nadal lubi jajka?

p
piotr mieczyslaw

oby to nie byly tylko marzenia - jedyna firma w slupsku i okolicach co nie placze i nie zalamuje raczek ..././

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3