Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się prędzej niż zakładano

Magdalena Olechnowicz
Do Gdańska dojedziemy przeszło dwa razy prędzej niż obecnie! Jutro odbędzie się ostatnie spotkanie konsultacyjne z gdańszczanami w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej. Połączy ona Lębork z obwodnicą Trójmiasta jako droga ekspresowa.

Budowa Trasy Kaszubskiej zacznie się już w 2011 roku, a nie, jak planowano, w 2013 r. Będzie to zupełnie inny odcinek drogi krajowej nr 6, który połączy Lębork z Gdańskiem. Tym samym odcinek obecny straci status drogi krajowej.

- Zdecydował o tym premier, a ma to związek z budową tarczy antyrakietowej, która ma powstać w Redzikowie. Chodzi między innymi o to, aby ułatwić i przyspieszyć połączenie Trójmiasta ze Słupskiem - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zabiegali też o to lęborczanie. - We wrześniu wysłaliśmy list do premiera i ministra z prośbą o przyspieszenie budowy. Zbieraliśmy podpisy mieszkańców. Zależy nam na tym, aby ułatwić naszej społeczności kontakt z metropolią, a poza tym zyskać może na tym nasz region. Na pewno będzie atrakcyjniejszy dla inwestorów - mówi Wanda Konieczna, przewodnicząca lęborskiego samorządu.

Informacja ta cieszy zwłaszcza tych, którzy często jeżdżą do Gdańska, m.in. biznesmenów korzystających z lotniska w Rębiechowie.

- Teraz droga na lotnisko zabiera mi blisko mi dwie godziny, bo często stoję w korkach, co chwila trzeba zwalniać, bo są ograniczenia prędkości - mówi Maciej Fedorowicz, współwłaściciel firmy Gino Rossi ze Słupska. - A poza tym mnóstwo ludzi jeździ przez Gdańsk na południe Polski, aby tam wjechać na autostradę A1.
Skorzysta też na tym mnóstwo studentów. Sylwia Beyrowska z Lęborka jest studentką fotografii na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Na zajęcia jeździ co dwa tygodnie. - Droga przez Redę, Rumię, Wejherowo jest koszmarna. Cały czas stoi się na światłach albo jedzie bardzo wolno - mówi lęborczanka.

Ostateczny przebieg Trasy Kaszubskiej poznamy już w marcu.

- Trwa ostatnia tura konsultacji z gdańszczanami. Chodzi o to, w którym miejscu trasa połączy się z obwodnicą Trójmiasta - wyjaśnia Piotr Michalski.

Brane są pod uwagę trzy węzły: Wielki Kack, Owczarnia i Matarnia. Są też dwie koncepcje trasy między Lęborkiem a Strzebielinem. Tu też nie ma jeszcze decyzji. Podejmie ja komisja działająca przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

Długość trasy niewiele się skróci. W tej chwili od granic Słupska do węzła Owczarnia jest 116 km, a Trasą Kaszubską będzie o 10 mniej. - Nie o długość jednak chodzi. To będzie droga ekspresowa, którą pojedziemy 110 km/h, a nie 90 km/h, jak jest poza terenem zabudowanym, a tym bardziej nie 50, do ilu trzeba teraz zwalniać, jadąc przez Redę - mówi P. Michalski.

Budowa Trasy Kaszubskiej sprawi również, że obecna obwodnica Trójmiasta zyska trzeci pas ruchu.

Trasa ukończona ma być do końca 2013 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza