Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcą bezpiecznej ulicy Arciszewskiego w Słupsku

Alek Radomski [email protected]
Wypadek na ul. Arciszewskiego w Słupsku.
Wypadek na ul. Arciszewskiego w Słupsku. Archiwum
Członkowie słupskiego zespołu bezpieczeństwa ruchu drogowego tak jak mieszkańcy Krępy chcą zmian na ul. Arciszewskiego.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na ostatnim posiedzeniu zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego jego członkowie zajęli się poprawą bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na ul. Arciszewskiego.

Jak się dowiedzieliśmy, jednogłośnie zagłosowano za potrzebą wprowadzenia zmian. Niewykluczone, że pojawią się postulowane przez naszych czytelników barierki spowalniające ruch pieszy i rowerowy. Nowością jest to, że podobne rozwiązanie docelowo zostanie zastosowane na alei 3 Maja.

Przypomnijmy, że na początku maja piętnastoletnia dziewczyna przechodząca przez przejście dla pieszych na ul. Arciszewskiego została potrącona przez dostawczy samochód. Po tym zdarzeniu mieszkańcy pobliskiej Krępy zaczęli wykazywać, że droga jest źle zaprojektowana. Ścieżka rowerowa, która biegnie wzdłuż drogi niepotrzebnie przecina ją w dwóch miejscach, a rozpędzeni rowerzyści i rolkarze wpadają na przejście, nie zważając na samochody. Zaproponowali właśnie wybudowanie barierek. Pomysł spodobał się. Postanowiono, że należy wcielić go w życie.

Zobacz także: Wypadek na ul. Arciszewskiego w Słupsku. Jedna osoba nie żyje. Nowe fakty (wideo, zdjęcia)

- Wszyscy członkowie zespołu zgodzili się, że na tym jak i na podobnych przejazdach powinno się uwypuklić zagrożenie - mówi Marcin Grzybiński, zastępca dyrektora w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej. - Nasze działania będą długofalowe i skierowane tak do kierowców, jak i pieszych. Na razie nad rozwiązaniem pracuje miejski inżynier ruchu. Nie wykluczone, że pojawi się tam dodatkowe oznakowanie i elementy uspokajające ruch. Do tego znaki pionowe i poziome. Pojawią się na ulicy Arciszewskiego, a później też na alei 3 Maja.

Ale najpierw muszą zostać zaakceptowane przez środowisko rowerowe. Chodzi o to, aby to, co się planuje, sprawdzić i ocenić pod kątem obowiązujących standardów rowerowych.

To nie jedyne zmiany, których wprowadzenie uchwalono na posiedzeniu zespołu. Zajmowano się również skrzyżowaniem ulicy Anny Łajming z ulicą Tuwima, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków. Również w tym wypadku członkowie zespołu wypowiadali się jednym głosem - podkreślając, że krzyżówka jest dobrze oznakowana. I tak ze skrzyżowania usunięta zostanie sygnalizacja świetlna, która mogła rozpraszać kierowców. Przed samym wjazdem, przed linią warunkowego zatrzymania na ul. Anny Łajming powtórzony ma zostać znak ustąp pierwszeństwa przejazdu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza