MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ciśnienie pod kontrolą

Redakcja
Zła geometria kół oznacza wyższe zużycie paliwa.

Lato a szczególnie tak duże upały jakie mamy obecnie, są trudnym okresem dla naszego ogumienia. Dlatego specjaliści radzą, by jak najczęściej, a bezwzględnie przed każdym dłuższym wyjazdem, dokładnie sprawdzić nasze opony.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę:

1. Najważniejsza jest kontrola ciśnienia. Skontrolujmy minimum raz w tygodniu i każdorazowo przed dłuższym wyjazdem. Ciśnienie należy kontrolować ,,na zimno'', a więc minimum godzinę po jeździe. Zalecenia dotyczące prawidłowego ciśnienia, znajdziemy (specjalne nalepki) na słupku bocznym lub wnętrzu drzwi a niekiedy w schowku. Najczęściej jest to ok. 2,2 atmosfery.

2. Koło zapasowe. Nie zapominajmy o kole zapasowym, które należy napełnić do 2,5 atmosfery. ,,Zapasówka''nie może być starym ,,kapciem'' ale pełnosprawną oponą.

3. Gdy ciągniesz przyczepę. Wtedy należy podnieść ciśnienie opon tylnych o 0,4 atmosfery. Nie zaszkodzi jeśli będzie to nawet 3 atmosfery. Mierzone przy zimnych oponach.
4. Nakrętki na wentyl. Jeśli je zgubiliśmy, a zdarza się to niekiedy, koniecznie kupmy nowe.

5. Sprawdź bieżnik. Minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika wynosi 1,6 milimetra. Jest to jednak absolutne minimum, dlatego specjaliści radzą, by opony o bieżniku poniżej 2 milimetrów, wymienić. Tym bardziej, że w niektórych krajach wspomniane 2 milimetry to minimum.

6. Geometria kół. Jeśli jesteś w warsztacie, a obowiązkowo przed dłuższym wyjazdem, poproś o sprawdzenie geometrii kół. Zła geometria prowadzi do szybszego zużycia ogumienia a ponadto samochód nie trzyma się drogi i więcej pali.

7. Nacięcia. Przy okazji kontroli ciśnienia, obejrzyj dokładnie opony, w tym jej boki. Każde nacięcia czy przecięcia dyskwalifikuje takie ogumienie.

8. Przebita opona. Jeśli uszkodziłeś oponę, to naprawę zleć specjalistycznemu warsztatowi. Gdzie ją zdemontują oraz dokładnie sprawdzą.

9. Wymieniasz opony. Przy wymianie pamiętaj, by na jednej osi były opony tej samej marki, o identycznym bieżniku i z takimi samymi indeksem nośności i prędkości. Przy wymianie zażądaj nowych zaworków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza