Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Długie autobusy jadą, gdy krótkie nie mogą

Daniel Klusek [email protected]
- W kierunku nowego cmentarza jechała przegubowa szóstka. Była pusta, a w innych autobusach był tłok - mówi nasz czytelnik
- W kierunku nowego cmentarza jechała przegubowa szóstka. Była pusta, a w innych autobusach był tłok - mówi nasz czytelnik Łukasz Capar
- W kierunku nowego cmentarza jechała przegubowa szóstka. Była pusta, a w innych autobusach był tłok - mówi nasz czytelnik

Czytelnicy regularnie dzwonią do redakcji z problemami dotyczącymi autobusów miejskich. Tym razem zadzwonił do nas pan Adam ze Słupska.
Nasz czytelnik regularnie jeździ autobusami komunikacji miejskiej. Często w dużym ścisku, na przykład w godzinach szczytu. Dlatego zdziwił się, gdy kilka dni temu zobaczył niemal pusty przegubowy autobus linii numer 6.

- W ubiegły czwartek, w godzinach szczytu komunikacyjnego, stojąc na przystanku autobusowym przy ulicy Wolności i czekając na autobus linii numer 15 w kierunku szpitala, zauważyłem autobus linii numer 6 jadący w kierunku nowego cmentarza - mówi pan Adam.

Zobacz także Przetarg na zakup nowych autobusów dla MZK unieważniony

- Bardzo zdziwił mnie fakt, gdyż kurs ten obsługiwał pojazd przegubowy, co jest bardzo nieopłacalne, zważywszy na niską frekwencję na tej linii, szczególnie o tej porze roku. Natomiast w godzinach szczytu autobus tego typu bardziej przydatny byłby na którejś ze szczególnie uczęszczanych, zresztą nie tylko o tej porze, linii, na przykład 1, 2, 4, 5, 11, 15 lub 16. Czy jest możliwa interwencja w związku z tą sprawą? Wydaje mi się, że lepiej by było, jakby takie sytuacje w przyszłości się już nie powtarzały.

Marcin Grzybiński, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, potwierdza, że zdarzenie, o którym poinformował nas pan Adam, miało miejsce. Zapewnił, że sprawę wyjaśni.

- Na linii numer sześć jeżdżą wozy standardowe, dwunastometrowe. W tamtym dniu doszło jednak do awarii krótkiego pojazdu, dlatego uruchomiony został pojazd 18-metrowy, przegubowy - tłumaczy Marcin Grzybiński. - Długi pojazd wykonał dwa kursy na linii numer 6 i został podmieniony przez pojazd standardowy, w którym w międzyczasie została już usunięta awaria. Takie postępowanie przewoźnika jest słuszne, bo w przypadku awarii pojazdu musi on udostępnić autobus o takim samym lub wyższym komforcie. Jeśli na daną linię co do zasady są skierowane pojazdy krótkie, to nawet gdy kurs wykonywany jest pojazdem długim, czyli jest droższy, miasto płaci przewoźnikowi jak za kurs krótkim autobusem.

Marcin Grzybiński dodaje, że autobusy przegubowe regularnie obsługują linie numer 1 i 11, sezonowo również linie 4 i 6 w kierunku działek i nowego cmentarza, a także określone kursy linii numer 5 i 16.

Duże, przegubowe autobusy na liniach mniej uczęszczanych pojawiają się tylko sporadycznie. Głównie wtedy, gdy dojdzie do awarii mniejszego pojazdu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza