Pan Antoni na problemy z nogami. Dostał skierowanie na badania w poradni chirurgii naczyniowej. - W Słupsku jest tylko jedna, w szpitalu. Poszedłem się zarejestrować i zapisali mnie na... lipiec 2016 roku! - oburza się słupszczanin. - Gdzie mogę szukać pomocy - pyta.
Okazuje się, że w Pomorskiem są tylko trzy poradnie chirurgii naczyniowej mające podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. W Gdańsku przy ul. Powstańców Warszawy i w Jantarze przy ul. Rybackiej.
Jednak wyprawa do Gdań-ska jest bezcelowa. - Na ten rok pacjentów już nie rejestrujemy. Na przyszły rok nowy grafik będzie może we wrześniu - usłyszeliśmy w rejestracji.
Zobacz także:NFZ skontrolowało kolejki do lekarzy
Natomiast w szpitalu wielospecjalistycznym w Jantarze, koło Gdańska, lekarz może przyjąć pacjenta już w sierpniu. - U nas kolejki są maksymalnie dwutygodniowe. Tylko że teraz pan doktor jest na urlopie. Będzie przyjmował w sierpniu - informuje rejestratorka. Skąd tak duże różnice w kolejkach do tych samych specjalistów?
- W tej ostatniej poradni rzeczywiście mamy niedowykonania, bo jest kłopotliwie położona. Ludziom nie chce się tam jeździć albo mają kłopot z dotarciem - przyznaje Mariusz Szymański, rzecznik prasowy pomorskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. Poddaje jednak w wątpliwość zasadność tak długich kolejek w pozostałych dwóch placówkach. - Będziemy to sprawdzać - twierdzi.
Zobacz także: Pacjenci zapisują się do kilku kolejek. NFZ chce z tym skończyć
Jednak dyrektor słupskiego szpitala przyznaje, że z poradnią naczyniową u nas jest kłopot. I wini o to... NFZ.
- Są tak długie kolejki. To konsekwencja nierozsądnego podziału kontraktów. Logicznym powinno być, że tam gdzie mieszka więcej ludzi, kontrakty powinny być wyższe niż w takim Jantarze - mówi Ryszard Stus.
Zobacz takze: Infolinia kolejkowa NFZ. Pacjenci zdezorientowani
Twierdzi, że tak długi okres oczekiwania na chirurga naczyniowego dotyczy mniej pilnych konsultacji. - Chorych w pilnych sprawach, aby nie czekali, przyjmujemy na oddziale - mówi i dodaje, że pan Antoni, ponieważ jest w starszym wieku i jeśli ma poważny problem zdrowotny, może napisać do niego pismo.
Wtedy dyrektor ma prawo zwrócić się do podległej mu poradni o przyspieszenie terminu przyjęcia takiego pacjenta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?