Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektrycznymi autobusami pojedziemy w Słupsku jeszcze w wakacje. Na nowych pojazdach szkolili się już kierowcy [ZDJĘCIA]

Wojciech Lesner
Wojciech Lesner
Słupskie „elektryki” obsłuży stacja trafo oraz ładowarka pantografowa ze stanowiskami postojowymi dla autobusów, która zlokalizowana jest na pętli przy ul. 11 Listopada.
Słupskie „elektryki” obsłuży stacja trafo oraz ładowarka pantografowa ze stanowiskami postojowymi dla autobusów, która zlokalizowana jest na pętli przy ul. 11 Listopada. Łukasz Capar
Nowe pojazdy napędzane silnikami elektrycznymi zastąpią najbardziej wyeksploatowane, dwudziestoletnie autobusy miejskiej komunikacji. Obsługiwać pasażerów mają już w sierpniu.

Tabor miejskiego przewoźnika zwiększyć ma się o osiem nowych pojazdów. Przypomnijmy, że początkowo nowych autobusów elektrycznych miało być sześć. Dzięki pozyskaniu dodatkowych środków, zdecydowano się ogłosić kolejne zamówienie na dwa dodatkowe pojazdy.

Jeszcze w marcu informowaliśmy, że elektryczne autobusy dotrzeć mają do Słupska pod koniec czerwca. Teraz, Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku informuje, że planuje dopiąć całość inwestycji w ostatnim tygodniu lipca. Pozostały formalności.

- Autobusy zostaną odebrane pod koniec lipca. W sierpniu mają już zacząć jeździć – informuje Anna Szabłowińska, rzeczniczka MZK.

Gotowa jest już natomiast infrastruktura obsługująca nowe autobusy – wykonano niezbędne przyłącza energetyczne. Słupskie „elektryki” obsłuży stacja trafo oraz ładowarka pantografowa ze stanowiskami postojowymi dla autobusów, która zlokalizowana jest na pętli przy ul. 11 Listopada. Z bezpiecznej obsługi ładowarek zostało już przeszkolonych kilkudziesięciu kierowców.

Czym charakteryzować się będą elektryczne autobusy, które trafią do Słupska? Będzie to model Citywide 12 LF BEV, którego producentem jest słupska Scania. Posiada on silnik elektryczny o mocy 250 kW i momencie moment obrotowym 2100 Nm. Wyposażony jest w dziesięć baterii o mocy 330 kWh. Pojazd może być ładowany za pomocą pantografu oraz złącza typu plug-in, a jego zasięg to około 250 km. Dodajmy, że MZK Słupsk miało już okazję testować pojazd, gdy ten pojawił się na rynku. A tego typu autobusy jeżdżą już chociażby w krajach skandynawskich, Szwajcarii, czy we Włoszech.

Koszt zakupu elektrycznych autobusów dla MZK Słupsk wynosi 20 milionów złotych. Inwestycja jest możliwa dzięki wysokiemu dofinansowaniu z programu Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Zielony transport publiczny” – trzy czwarte powyższej kwoty stanowi dotacja.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza