Jak Ustkę sprzedać z zyskiem turystom

Bogumiła Rzeczkowska bogumila.rzeczkowska@gp24.pl
Jednym turystom wystarczą promenada i upał. Inni mają dodatkowe wymagania. O działaniach marketingowych dyskusji nigdy więc nie za wiele. Każdy pomysł jest cenny, jak i jego krytyka.
Jednym turystom wystarczą promenada i upał. Inni mają dodatkowe wymagania. O działaniach marketingowych dyskusji nigdy więc nie za wiele. Każdy pomysł jest cenny, jak i jego krytyka. Łukasz Capar
W ratuszu dyskusja o pomysłach na sezonowe atrakcje. Dyrektor Doliny Charlotty twierdzi, że projekt jest do niczego.

Sezon ma być udany, słoneczny, atrakcyjny. Dla turystów - rozrywkowo. Dla mieszkańców - finansowo. Co to sprawi? Nad tym dzisiaj zastanowią się ustczanie w czasie konsultacji społecznych dotyczących kalendarza imprez i promocji. Ratusz, godzina 18. Zapowiada się długa i gorąca dyskusja, bo wstępny projekt nie wszystkim przypadł do gustu.

Jacek Cegła, naczelnik Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej UM Ustka, chce sprzedać markę Ustka i zorganizować imprezy w 2015 roku za 800 tysięcy publicznych złotych. Komu, jak i czym?

210 tys. zł przeznacza na działania promocyjne i marketingowe. Turystów chce zwabić reklamami w ogólnopolskiej telewizji, Internecie, opiniotwórczych gazetach. Chce zlecić badania sondażowe, do kogo kierować działania marketingowe, i poznać oczekiwania turystów. Naczelnik chce zaprosić ogólnopolskie media, by mówiły o Ustce. Rozsławiać kurort mają też poczytni blogerzy modowi lub kulinarni.

Zobacz także: Turystyka staje się największym elementem gospodarki w województwie pomorskim

Ustka ma być widoczna w popularnych centrach handlowych dużych miast - Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na targach turystycznych. Ma uczestniczyć w Festiwalu Miast Partnerskich w Bielsku-Białej. Będzie promowana na bannerach i flagach. Nie obejdzie się bez Facebooka i zamieszczania tam sponsorowanych wpisów.

Kolejne 63 tys. zł mają kosztować poligrafia i gadżety reklamowe - koszulki, kubki, długopisy, smycze, zestawy VIP--owskie, a także opracowanie nowego hasła reklamowego. Ratusz chce odejść od logo miasta i promować herb i syrenkę. Ma powstać nowy folder "Ustka na cztery pory roku". Natomiast Lokalna Organizacja Turystyczna wyda bezpłatną "Letnią Gazetę Turystyczną" z informacjami o atrakcjach miasta i imprezach. Jacek Cegła zaplanował też druk nieodpłatnych map dla turystów oraz plakatów informujących o imprezach, a dla zwiększenia ściągalności opłaty uzdrowiskowej - karnetu wakacyjnego.

421 tys. zł ratusz chce wydać na organizację imprez. W sezonie to: Dni Morza, Wakacyjne Granie, Festiwal Sztucznych Ogni albo impreza plenerowa Lato z Radiem. Obie ostatnie imprezy ściągają największą publiczność, ale odbędzie się jedna, bo koszt każdej to 120 tys. zł. Jeśli ognie, to jeden dzień z pokazem laserowym. Do Ustki, jak zwykle, przyjadą górale z Bielska-Białej. Odbędzie się Festiwal Żagli Issa - regaty, miasteczko żeglarskie, minitargi, wykłady i szkolenia, koncert szant.

Zobacz także: Kolejna moneta z wizerunkiem Ustki

Także beach soccer z udziałem gwiazd sportu i celebrytów, festiwal szant z paradą uliczną, show kulinarny z Magdą Gessler, prezydentem Słupska Robertem Biedroniem, hotelem Grand Lubicz i restauracją Syrenka. Będzie próba pobicia rekordu Guinnessa w przygotowaniu największej ilości pasty rybnej, koncert gwiazd. Później Święto Ustki i Syrenalia, Mistrzostwa Polski w Wypłukiwaniu Bursztynu i Finał Wyborów Bursztynowej Miss organizowane z OSiR-em. Nowością są Wakacje z Duchami - nocna impreza z pochodniami i upiorami na kanwie legendy o stawku w zachodniej Ustce. Ratusz ogłosi też konkurs dla mieszkańców albo stowarzyszeń na pomysł swojej imprezy.

Tymczasem pomysły Jacka Cegły skrytykował Mirosław Wawrowski, dyrektor Doliny Charlotty, w liście otwartym do burmistrza Jacka Graczyka.

"Przerażającym jest dla mnie fakt, iż w dobie postępującego upadku rangi miasta, braku pomysłów na stworzenie nowej jego jakości, zespół Wydziału Promocji pod kierownictwem pana Jacka Cegły, od lat odpowiadającego za promocję Ustki, przygotował po raz kolejny jałową, nic sobą nie wnoszącą sztampę, zbitek informacji, który znów nie przedstawia działań realnych i rzeczywistego rozłożenia kosztów, nie niesie ze sobą żadnych konkretnych projektów marketingowych, a stwarza tylko pozory starań w kierunku rozwoju miasta - pisze. - Osoby przygotowujące plan nie rozumieją sensu i nie posiadają ukierunkowanej wizji swoich działań marketingowo-promocyjnych. Plan bez konkretów stanowi policzek dla mieszkańców Ustki i jest próbą niewłaściwego wykorzystania pieniędzy samorządowych".

- Nie zgadzam się z zarzutami - odpiera Jacek Cegła. - Propozycje są ogólne, bo czekamy na konsultacje. Z kolei o kosztach można mówić w chwili podpisania umów.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 208

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

;)

John to nie jest techno ;)

G
Gość

Ustka miastem trzęsącej piguły hehehe xd

J
John

Nie wiem, czy zjazd nacpanych techno mulow to dobra promocja miasta.

P
Plus Gsm szczesliwy

Grabarz jako uzupelnienie sunrise moglby tu powstac jakis festiwal lub po prostu 2 dniowa impreza w stylu electro electro hause na pewno by sciagnela rzesze mlodyvh ludzi i ludzi okolo 30stki... zaprosic takie mlode gwiazdy jak

DAVID AUGUST np. Chlopak z berlina prosz poszukac filmow na yt jak gra po Niemczech jak ludzie sie bawia na luzie ... wszystko mozna tylko trzeba chciec scena na promenadzie nadawala by sie idealnie do tego tylko konieczznie z innym naglosnieniem... david jak gra to mala scena jest ale sprzet i bas niczym z dobrego car audio na zawodach...

G
Gość
W dniu 08.02.2015 o 23:47, mięso sojowe napisał:

pieknie rozmyliście temat Panowie. 

Mistrzostwo świata!

m
mięso sojowe

pieknie rozmyliście temat Panowie. 

G
Gość
W dniu 08.02.2015 o 19:14, eda napisał:

Krytyka tak - sranie i szczanie (zwłaszcza anonimowo) na ludzi - stanowczo nie!

 

Brzydkie słowa -stanowczo nie

e
eda
W dniu 06.02.2015 o 23:37, gość napisał:

Nie do końca rozumiem.... Jeżeli Pan Baranowski chce być osobą publiczną, a ewidentnie nią jest i  tego chce, angażując się w lokalną politykę bardzo mocno, to powinien liczyć się także z krytyką. Pan Baranowski nie stroni od mediów, ale nie wypowiada się tylko na tematy zawodowe (chodzi mi o bunkry i historię Ustki), ale także ma raczej sprecyzowane poglądy polityczne, prowadził moim zdaniem bardzo hmmmm..... kontrowersyjną kampanię polityczną czym zdecydowanie stracił nie tylko w mojej opinii. Jeżeli na każde słowa krytyki będzie odpowiadał w taki sposób, to nie wróżę błyskotliwej kariery politycznej. A jeżeli chodzi o same bunkry to pomysł i realizacja ciekawa i polecam to miejsce, natomiast ceny biletów i w tym punkcie znowu zgadzam się z Januszo są moim zdaniem zdecydowanie zawyżone, proponuję aby zrobił Pan chociaż 1 dzień w miesiącu wstęp wolny dla Ustczan, chętnie bym poszła z rodziną :)

Krytyka tak - sranie i szczanie (zwłaszcza anonimowo) na ludzi - stanowczo nie!

S
Smerf Maruda
W dniu 08.02.2015 o 12:33, janek napisał:

Zwiedzam Polskę i nawet za zobaczenie kamienia  ,, prawdopodobnie po budowli'' płaci się 5 złotych-Ustka mnie nie dziwi .A bunkry za 12 zł śmieszna cena piwo byle gdzie 6-8 zeta 

 


 


 

Ceny mają zwykłe , przystępne,

 

(kiedyś nawet ulgowe, mieli za tanie 50% ,

nikt już tak nie robi od lat.)

j
janek

Zwiedzam Polskę i nawet za zobaczenie kamienia  ,, prawdopodobnie po budowli'' płaci się 5 złotych-Ustka mnie nie dziwi .A bunkry za 12 zł śmieszna cena piwo byle gdzie 6-8 zeta 

 

G
Gość

"Ty nocnik, zejdż ze mnie, bo mi ciężko.Znalazłeś czterech skunksików.Wczoraj jeżdziłeś po GRABARZU,jeszcze jakiś czas temu dawałeś równy wycisk B .MARKIEWICZOWI.Wynika z tego, że to ty jesteś tą podłą hieną nocniku.Zauważyłem również, że uwielbiasz znęcać się nad ludżmi poszkodowanymi.Lubisz dobijać ofiary straszliwie dotknięte przez los .Kim ty jesteś?Pozbawiony uczuć, wrażliwości.Współczuję ci.Tobie dopiero musi być ciężko."

Nocnik jak go nazywasz nie napisał ani jednego postu o Markiewiczu, a o Grabarzu tez nic nie pisał, jedynie o jego festiwalu i to pozytywnie. Pisał za to bardzo dużo o TOBIE i twoim zachowaniu, więc nie próbuj na siłę z nieobecnego na forum robić oprawcy atakującego wściekle wszystkich innych. To, że tobie dowalał (moim zdaniem bardzo słusznie) to nie znaczy, że musisz próbować zgonić na niego wszystkie negatywne i złośliwe posty na forum!!

G
Gość
W dniu 08.02.2015 o 09:35, Gość napisał:

"1 dzień w miesiącu wstęp wolny dla Ustczan, chętnie bym poszła z rodziną No jasne, wszystko powinno być wg was za darmo. Bo wszystko się samo robi, opłaca się, wymyśla i pilnuje. To nie jest państwowe muzeum żyjące z corocznej dotacji i  przy okazji wpuszcza za bilety. To prywatna inicjatywa. Rzecz nieczęsta w wystawienictwie.

 

Nie przesadzaj jest kilka miejscowości w których można zobaczyć bunkry.

Oczywiście nie może być za darmo. Jak jest za darmo to się nie docenia...

Wybór należy do klienta .Jeżeli ludzie się nasycą ich oglądaniem to frekwencja będzie mniejsza (być może tak już jest) wówczas tak jak każdy towar się przecenia. Oczywiście decyzja należy do właściciela.
 

G
Gość

"1 dzień w miesiącu wstęp wolny dla Ustczan, chętnie bym poszła z rodziną

 

No jasne, wszystko powinno być wg was za darmo. Bo wszystko się samo robi, opłaca się, wymyśla i pilnuje. To nie jest państwowe muzeum żyjące z corocznej dotacji i  przy okazji wpuszcza za bilety. To prywatna inicjatywa. Rzecz nieczęsta w wystawienictwie.

 

 

G
Gość

W piątkowym Głosie jest długi list Wawrowskiego (ale chyba nie cały)  , w którym punktuje promocję i raczej słaba riposta Cegły. 

 

M
Marek Janczewski
W dniu 07.02.2015 o 11:46, Gość napisał:

Masz rację czworo starych skunksików potrafi zasmrodzić każdą dyskusję na forum. Zawsze jak pojawia się maruda, lewatywa, Wysokińska, Wańka to na forum mamy ten sam schemat, dyskusja spada na psy i jest jednym wielkim wylewaniem żali i udowadnianiem jak zły, szkodliwy i wredny jest duet Olech-Wójt. Janczewski to czysty platformers, reprezentuje wszystkie negatywne cechy peło. Tylko zamiast wszystkiemu jest winien Kaczyński, mamy Olecha. Weźcie narracje peło, zamieńcie Kaczyńskiego na Olecha i  wychodzi wam Janczewski :D :P.

Ty nocnik, zejdż ze mnie, bo mi ciężko.Znalazłeś czterech skunksików.Wczoraj jeżdziłeś po GRABARZU,jeszcze jakiś czas temu dawałeś równy wycisk B .MARKIEWICZOWI.Wynika z tego, że to ty jesteś tą podłą hieną nocniku.Zauważyłem również, że uwielbiasz znęcać się nad ludżmi poszkodowanymi.Lubisz dobijać ofiary straszliwie dotknięte przez los .Kim ty jesteś?Pozbawiony uczuć, wrażliwości.Współczuję ci.Tobie dopiero musi być ciężko.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3