Kilka podejść, aby wyrejestrować auto w ratuszu. Pech, czy zła organizacja?

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie.
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie. Fot. Archiwum gp24
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie.

Pan Włodzimierz przyszedł do redakcji "Głosu Pomorza" poskarżyć się, choć tego tego dnia był zadowolony.

- Dzisiaj, w końcu udało mi się wyrejestrować auto. A robiłem już cztery podejścia w słupskim ratuszu, aby zdobyć ten "szczęśliwy numerek"! Byłem w urzędzie o różnych godzinach, w różne dni tygodnia. Zawsze bezskutecznie. Na korytarzu pusto, w pokoju u urzędnika pusto, a numerków brak. Limit wyczerpany. To jest nie do pojęcia - mówi Czytelnik. - Udało się za piątym razem, ale tylko dzięki pomocy znajomej, która z samego rano przyszła po ten numerek.

Pan Włodzimierz podkreśla, że bywa w innych urzędach, gdzie organizacja pracy i obsługi klientów jest dużo sprawniejsza.

- Prowadzę firmę transportową w gminie Kobylnica i najczęściej korzystam z usług Starostwa Powiatowego w Słupsku. Tam wszystko działa bez zarzutu. Tym razem jednak musiałem wyrejestrować auto w słupskim urzędzie miejskim. Urzędnicy mówili, że muszę przyjść wcześnie rano, kiedy ja prowadzę firmę usługową i nie mogę rano. To dla mnie zbyt duże straty finansowe za niewykonanie usługi. Nie mogę sobie na to pozwolić - wyjaśnia pan Włodzimierz.

Z punku widzenia urzędników sytuacja wcale nie wygląda tak dramatycznie.

- Obsługa naszych mieszkańców w zakresie "rejestracji/ wyrejestrowania/czasowego wycofania pojazdu" prowadzona jest w pomieszczeniu nr 3. W tamtym dniu (17 stycznia br.) wszystkie z czterech stanowisk (ulokowanych w pomieszczeniu nr 3) prowadziły obsługę. Dostępnych było 68 terminów wizyt (biletów). Około godziny 11.30 tamtego dnia dostępny był co najmniej jeden bilet na wizytę o 12.25 oraz większość biletów na późniejsze terminy. Bilety dostępne były co najmniej do godziny 13.00.
Nie mieliśmy, w tamtym dniu, zgłoszeń dotyczących niewłaściwego funkcjonowania systemu kolejkowego dla tej usługi lub problemów z dostępnością biletów - tłumaczy Monika Rapacewicz, rzecznik prasowa UM w Słupsku, po konsultacji z pracownikami wydziału.

Jednak nie chodzi o 17 stycznia, bo wtedy nasz Czytelnik sprawę w końcu załatwił.

- Od początku 2023 r. dla powyższej usługi stale obsadzone były wszystkie 4 stanowiska. W ostatnim kwartale 2022 r. oraz od początku bieżącego roku sporadycznie zdarzały się dni, w których pula biletów kończyła się przed godziną 10.00 - 11.00. Nawet w okresie zwiększonej liczby zachorowań (w okolicach Świąt Bożego Narodzenia) i związanej z tym absencji pracowników referatu bilety, były dostępne zazwyczaj do godziny 10.00 - 11.00.

Zadaniem systemu numerkowego jest skierowanie osoby, która umówi się na wizytę, czyli pobierze numerek, do właściwego miejsca obsługi.

- Liczba wydanych biletów zależy od czynnych stanowisk obsługujących daną usługę/sprawę , a jak wcześniej wspomnieliśmy - od początku roku dla rejestracji pojazdów czynne są wszystkie stanowiska, od dnia tygodnia (w poniedziałki, ze względu na dłuższe godziny pracy, biletów jest nieco więcej, w piątki - nieco mniej), czy też rodzaju usługi (czas wizyty jest różny dla różnych usług) - tłumaczy pani rzecznik.

Biletomat uruchamia się o godzinie 7.30 i od tej godziny pobierać można bilety.

- Bilety wydawane są do chwili wyczerpania dostępności wizyt, to znaczy, że jeżeli w danym dla danej usługi dniu możliwych do zrealizowania jest 68 wizyt to tyle maksymalnie zostanie wydanych biletów. Wydział - Centrum Obsługi Mieszkańców realizuje codzienne, na wszystkie świadczone usługi, 300 - 400 wizyt. Dla usługi "rejestracja/ wyrejestrowanie/czasowe wycofanie pojazdu" jest to w przybliżeniu 70 wizyt dziennie - precyzuje Monika Rapacewicz.

Możliwa jest również rezerwacja wizyt poprzez Internet. O dostępności terminów można przekonać się pod linkiem https://umowsie.slupsk.eu/qmaticwebbooking/#/

- Odnosząc się do informacji, że Czytelnikowi czterokrotnie, bez względu na godzinę przybycia do urzędu, nie udało się pobrać numerka, nie znajdujemy wyjaśnienia dla opisanej sytuacji. W świetle przedstawionej wyżej dostępności do usług nie da się opisanej sytuacji wytłumaczyć, chyba, że wszystkie z wizyt odbyły się w okolicach godziny 14.00, kiedy dostępność do biletów jest bardzo ograniczona (z powodu pobrania biletów przez osoby, które przybyły wcześniej). Mieszkańców zachęcamy do korzystania do rezerwacji internetowych, szczególnie w przypadku spraw które nie są pilne - takich jak wyrejestrowanie pojazdu po jego demontażu - mówi rzeczniczka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 12 128GB Zielony Green

3 299,00 zł

kup najtaniej

Xiaomi

Xiaomi 12 5G 8/128GB Szary

2 499,00 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 13 Pro Max 128GB Mocny Grafit

5 569,00 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 13 Mini 128GB Alpejska zieleń

3 295,00 zł

kup najtaniej

Motorola

Motorola G62 4/128GB Szary

895,00 zł

kup najtaniej

realme

Realme GT Neo 2 12/256GB Zielony

1 699,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nocna bitwa nad Dnieprem. Batalion Terror stoczył bój z Rosjanami

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew
25 stycznia, 8:06, Gość:

Od wielu tygodni nie ma w przestrzeni publicznej prezydentki co się z nią dzieje bo wyglądała na chorą 😶

Prezydent szuka posady w Pomarzance.

G
Gość
Od wielu tygodni nie ma w przestrzeni publicznej prezydentki co się z nią dzieje bo wyglądała na chorą 😶
K
Ktoś Ktoś
24 stycznia, 18:20, Gość:

Tak wygląda obsługa mieszkańców w mieście rządzonym przez kierwoniczkę szkoły. Pamiętajmy o tym w dniu wyborów

tylko, że chodzą słuchy, że obecna prezydent już nie będzie dalej kandydować, więc Pana straszenie żeby na nią więcej nie głosować nic nie da

G
Gość
24 stycznia, 19:20, Jan:

Jak zwykle, z siebie zadowoleni i pouczaja upierdliwych klientow.

Ta racapewicz powinna trafić do rządu,tak samo potrafi kłamać jak ci tam na górze i jeszcze z siebie dumna, brak słów.

1952
24 stycznia, 16:09, Gość:

Przecież można to zrobić online, bez wychodzenia z domu.

24 stycznia, 16:17, abc:

Nie każdy jest tak obcykany w te sprawy jak Ty.

24 stycznia, 16:29, Gość:

Ciemnota PISowska nic nie umie - to fakt.

Czyli wg ciebie tylko przeciwnicy Pisu dadzą sobie radę online...? A ja znam wielu jeszcze pracujących zwolenników PO, którzy też sobie z tym sobie radzą, jak i wielu emerytów!

G
Gość
24 stycznia, 18:57, Gość:

W jaki sposób obsługujecie hurtową rejestrację pojazdów ?

Np. przychodzi panienka od dilera samochodowego z teczką do zarejestrowania kilku pojazdów, taka jedna osoba potrafi zajmować okienko przez co najmniej jedną godzinę i cały plan w łeb bierze, jak przyjdą w jednym dniu trzy takie panienki.

Np jak przyjdzie panienka od dewelopera, z teczką to Krycha i współpracownicy skaczą wkoło niej jak małpy, mimo

że ta nie ma żadnego numerka

J
Jan
Jak zwykle, z siebie zadowoleni i pouczaja upierdliwych klientow.
G
Gość
W jaki sposób obsługujecie hurtową rejestrację pojazdów ?

Np. przychodzi panienka od dilera samochodowego z teczką do zarejestrowania kilku pojazdów, taka jedna osoba potrafi zajmować okienko przez co najmniej jedną godzinę i cały plan w łeb bierze, jak przyjdą w jednym dniu trzy takie panienki.
M
Maciek
organizacja obsługi mieszkańców i petentów w Urzędzie Miejskim jest fatalna i nie od dzisiaj o tym wiemy. Wystarczy też wspomnieć jak to w deszczu, śniegu wcześnie rano ludzie wystawali w kolejce przed Ratuszem mimo, iż można było ich wpuszczać do środka np. do przedsionka przy kasach itd ...... Sekretarz miasta kompletnie sobie nie radzi z odpowiednim poziomem obsługi tych którzy ich finansują czyli mieszkańców. A teraz zobaczcie co by się stało jak by dołączyli tych nieszczęśników z okolicznych wiosek. Doszło by kilka tysięcy ludzi i paraliż urzędu gwarantowany.
G
Gość
Tak wygląda obsługa mieszkańców w mieście rządzonym przez kierwoniczkę szkoły. Pamiętajmy o tym w dniu wyborów
G
Gość
24 stycznia, 16:09, Gość:

Przecież można to zrobić online, bez wychodzenia z domu.

24 stycznia, 16:17, abc:

Nie każdy jest tak obcykany w te sprawy jak Ty.

Ciemnota PISowska nic nie umie - to fakt.

a
abc
24 stycznia, 16:09, Gość:

Przecież można to zrobić online, bez wychodzenia z domu.

Nie każdy jest tak obcykany w te sprawy jak Ty.

G
Gość
Przecież można to zrobić online, bez wychodzenia z domu.
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie