Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kilka podejść, aby wyrejestrować auto w ratuszu. Pech, czy zła organizacja?

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie.
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie. Fot. Archiwum gp24
O problemach z dostępnością numerków w ratuszu do pokoju, w którym można zarejestrować lub wyrejestrować auto, pisaliśmy wielokrotnie. Wydawać by się mogło, że problem został rozwiązany, tymczasem znów Czytelnicy się skarżą. Urzędnicy twierdzą jednak, że system działa poprawnie.

Pan Włodzimierz przyszedł do redakcji "Głosu Pomorza" poskarżyć się, choć tego tego dnia był zadowolony.

- Dzisiaj, w końcu udało mi się wyrejestrować auto. A robiłem już cztery podejścia w słupskim ratuszu, aby zdobyć ten "szczęśliwy numerek"! Byłem w urzędzie o różnych godzinach, w różne dni tygodnia. Zawsze bezskutecznie. Na korytarzu pusto, w pokoju u urzędnika pusto, a numerków brak. Limit wyczerpany. To jest nie do pojęcia - mówi Czytelnik. - Udało się za piątym razem, ale tylko dzięki pomocy znajomej, która z samego rano przyszła po ten numerek.

Pan Włodzimierz podkreśla, że bywa w innych urzędach, gdzie organizacja pracy i obsługi klientów jest dużo sprawniejsza.

- Prowadzę firmę transportową w gminie Kobylnica i najczęściej korzystam z usług Starostwa Powiatowego w Słupsku. Tam wszystko działa bez zarzutu. Tym razem jednak musiałem wyrejestrować auto w słupskim urzędzie miejskim. Urzędnicy mówili, że muszę przyjść wcześnie rano, kiedy ja prowadzę firmę usługową i nie mogę rano. To dla mnie zbyt duże straty finansowe za niewykonanie usługi. Nie mogę sobie na to pozwolić - wyjaśnia pan Włodzimierz.

Z punku widzenia urzędników sytuacja wcale nie wygląda tak dramatycznie.

- Obsługa naszych mieszkańców w zakresie "rejestracji/ wyrejestrowania/czasowego wycofania pojazdu" prowadzona jest w pomieszczeniu nr 3. W tamtym dniu (17 stycznia br.) wszystkie z czterech stanowisk (ulokowanych w pomieszczeniu nr 3) prowadziły obsługę. Dostępnych było 68 terminów wizyt (biletów). Około godziny 11.30 tamtego dnia dostępny był co najmniej jeden bilet na wizytę o 12.25 oraz większość biletów na późniejsze terminy. Bilety dostępne były co najmniej do godziny 13.00.
Nie mieliśmy, w tamtym dniu, zgłoszeń dotyczących niewłaściwego funkcjonowania systemu kolejkowego dla tej usługi lub problemów z dostępnością biletów - tłumaczy Monika Rapacewicz, rzecznik prasowa UM w Słupsku, po konsultacji z pracownikami wydziału.

Jednak nie chodzi o 17 stycznia, bo wtedy nasz Czytelnik sprawę w końcu załatwił.

- Od początku 2023 r. dla powyższej usługi stale obsadzone były wszystkie 4 stanowiska. W ostatnim kwartale 2022 r. oraz od początku bieżącego roku sporadycznie zdarzały się dni, w których pula biletów kończyła się przed godziną 10.00 - 11.00. Nawet w okresie zwiększonej liczby zachorowań (w okolicach Świąt Bożego Narodzenia) i związanej z tym absencji pracowników referatu bilety, były dostępne zazwyczaj do godziny 10.00 - 11.00.

Zadaniem systemu numerkowego jest skierowanie osoby, która umówi się na wizytę, czyli pobierze numerek, do właściwego miejsca obsługi.

- Liczba wydanych biletów zależy od czynnych stanowisk obsługujących daną usługę/sprawę , a jak wcześniej wspomnieliśmy - od początku roku dla rejestracji pojazdów czynne są wszystkie stanowiska, od dnia tygodnia (w poniedziałki, ze względu na dłuższe godziny pracy, biletów jest nieco więcej, w piątki - nieco mniej), czy też rodzaju usługi (czas wizyty jest różny dla różnych usług) - tłumaczy pani rzecznik.

Biletomat uruchamia się o godzinie 7.30 i od tej godziny pobierać można bilety.

- Bilety wydawane są do chwili wyczerpania dostępności wizyt, to znaczy, że jeżeli w danym dla danej usługi dniu możliwych do zrealizowania jest 68 wizyt to tyle maksymalnie zostanie wydanych biletów. Wydział - Centrum Obsługi Mieszkańców realizuje codzienne, na wszystkie świadczone usługi, 300 - 400 wizyt. Dla usługi "rejestracja/ wyrejestrowanie/czasowe wycofanie pojazdu" jest to w przybliżeniu 70 wizyt dziennie - precyzuje Monika Rapacewicz.

Możliwa jest również rezerwacja wizyt poprzez Internet. O dostępności terminów można przekonać się pod linkiem https://umowsie.slupsk.eu/qmaticwebbooking/#/

- Odnosząc się do informacji, że Czytelnikowi czterokrotnie, bez względu na godzinę przybycia do urzędu, nie udało się pobrać numerka, nie znajdujemy wyjaśnienia dla opisanej sytuacji. W świetle przedstawionej wyżej dostępności do usług nie da się opisanej sytuacji wytłumaczyć, chyba, że wszystkie z wizyt odbyły się w okolicach godziny 14.00, kiedy dostępność do biletów jest bardzo ograniczona (z powodu pobrania biletów przez osoby, które przybyły wcześniej). Mieszkańców zachęcamy do korzystania do rezerwacji internetowych, szczególnie w przypadku spraw które nie są pilne - takich jak wyrejestrowanie pojazdu po jego demontażu - mówi rzeczniczka.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza