Pan Włodzimierz przyszedł do redakcji "Głosu Pomorza" poskarżyć się, choć tego tego dnia był zadowolony.
- Dzisiaj, w końcu udało mi się wyrejestrować auto. A robiłem już cztery podejścia w słupskim ratuszu, aby zdobyć ten "szczęśliwy numerek"! Byłem w urzędzie o różnych godzinach, w różne dni tygodnia. Zawsze bezskutecznie. Na korytarzu pusto, w pokoju u urzędnika pusto, a numerków brak. Limit wyczerpany. To jest nie do pojęcia - mówi Czytelnik. - Udało się za piątym razem, ale tylko dzięki pomocy znajomej, która z samego rano przyszła po ten numerek.
Pan Włodzimierz podkreśla, że bywa w innych urzędach, gdzie organizacja pracy i obsługi klientów jest dużo sprawniejsza.
- Prowadzę firmę transportową w gminie Kobylnica i najczęściej korzystam z usług Starostwa Powiatowego w Słupsku. Tam wszystko działa bez zarzutu. Tym razem jednak musiałem wyrejestrować auto w słupskim urzędzie miejskim. Urzędnicy mówili, że muszę przyjść wcześnie rano, kiedy ja prowadzę firmę usługową i nie mogę rano. To dla mnie zbyt duże straty finansowe za niewykonanie usługi. Nie mogę sobie na to pozwolić - wyjaśnia pan Włodzimierz.
Z punku widzenia urzędników sytuacja wcale nie wygląda tak dramatycznie.
- Obsługa naszych mieszkańców w zakresie "rejestracji/ wyrejestrowania/czasowego wycofania pojazdu" prowadzona jest w pomieszczeniu nr 3. W tamtym dniu (17 stycznia br.) wszystkie z czterech stanowisk (ulokowanych w pomieszczeniu nr 3) prowadziły obsługę. Dostępnych było 68 terminów wizyt (biletów). Około godziny 11.30 tamtego dnia dostępny był co najmniej jeden bilet na wizytę o 12.25 oraz większość biletów na późniejsze terminy. Bilety dostępne były co najmniej do godziny 13.00.
Nie mieliśmy, w tamtym dniu, zgłoszeń dotyczących niewłaściwego funkcjonowania systemu kolejkowego dla tej usługi lub problemów z dostępnością biletów - tłumaczy Monika Rapacewicz, rzecznik prasowa UM w Słupsku, po konsultacji z pracownikami wydziału.
Jednak nie chodzi o 17 stycznia, bo wtedy nasz Czytelnik sprawę w końcu załatwił.
- Od początku 2023 r. dla powyższej usługi stale obsadzone były wszystkie 4 stanowiska. W ostatnim kwartale 2022 r. oraz od początku bieżącego roku sporadycznie zdarzały się dni, w których pula biletów kończyła się przed godziną 10.00 - 11.00. Nawet w okresie zwiększonej liczby zachorowań (w okolicach Świąt Bożego Narodzenia) i związanej z tym absencji pracowników referatu bilety, były dostępne zazwyczaj do godziny 10.00 - 11.00.
Zadaniem systemu numerkowego jest skierowanie osoby, która umówi się na wizytę, czyli pobierze numerek, do właściwego miejsca obsługi.
- Liczba wydanych biletów zależy od czynnych stanowisk obsługujących daną usługę/sprawę , a jak wcześniej wspomnieliśmy - od początku roku dla rejestracji pojazdów czynne są wszystkie stanowiska, od dnia tygodnia (w poniedziałki, ze względu na dłuższe godziny pracy, biletów jest nieco więcej, w piątki - nieco mniej), czy też rodzaju usługi (czas wizyty jest różny dla różnych usług) - tłumaczy pani rzecznik.
Biletomat uruchamia się o godzinie 7.30 i od tej godziny pobierać można bilety.
- Bilety wydawane są do chwili wyczerpania dostępności wizyt, to znaczy, że jeżeli w danym dla danej usługi dniu możliwych do zrealizowania jest 68 wizyt to tyle maksymalnie zostanie wydanych biletów. Wydział - Centrum Obsługi Mieszkańców realizuje codzienne, na wszystkie świadczone usługi, 300 - 400 wizyt. Dla usługi "rejestracja/ wyrejestrowanie/czasowe wycofanie pojazdu" jest to w przybliżeniu 70 wizyt dziennie - precyzuje Monika Rapacewicz.
Możliwa jest również rezerwacja wizyt poprzez Internet. O dostępności terminów można przekonać się pod linkiem https://umowsie.slupsk.eu/qmaticwebbooking/#/
- Odnosząc się do informacji, że Czytelnikowi czterokrotnie, bez względu na godzinę przybycia do urzędu, nie udało się pobrać numerka, nie znajdujemy wyjaśnienia dla opisanej sytuacji. W świetle przedstawionej wyżej dostępności do usług nie da się opisanej sytuacji wytłumaczyć, chyba, że wszystkie z wizyt odbyły się w okolicach godziny 14.00, kiedy dostępność do biletów jest bardzo ograniczona (z powodu pobrania biletów przez osoby, które przybyły wcześniej). Mieszkańców zachęcamy do korzystania do rezerwacji internetowych, szczególnie w przypadku spraw które nie są pilne - takich jak wyrejestrowanie pojazdu po jego demontażu - mówi rzeczniczka.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?