Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kioski znikają ze Słupska, ale Ruch przekonuje, że jest świetnie

Filip Pietruszewski [email protected]
Kilka dni temu zniknął kiosk z ul. Braci Gierymskich w Słupsku.
Kilka dni temu zniknął kiosk z ul. Braci Gierymskich w Słupsku. Łukasz Capar
Firma Ruch, do niedawna lider na rynku dystrybucji prasy, ciągle traci i likwiduje nierentowne punkty. Zmiany widać także na słupskich ulicach.

Rok temu informowaliśmy, że Ruch wprowadza nową strategię. Miały być kioski z kawą i herbatą oraz nowe usługi: możliwość płacenia rachunków oraz usługi kurierskie. Po mimo upływu czasu, w Słupsku nie pojawił się ani jeden nowoczesny kiosk. Co prawda pojawiły się inne nowe i estetyczne, w szarej a nie zielonej kolorystyce, ale bez zapowiadanych usług. Teraz z ulic naszego miasta znikają nawet te.

W 2011 roku Ruch przedstawił strategię, która zakładała zwiększenie sprzedaży detalicznej o 50 procent do 2016 roku. Wówczas spółka miała 5500 kiosków. Ich liczbę planowała zmniejszyć o połowę, ale jednocześnie zapowiadała otwarcie 1500 tych nowoczesnych. Jak te liczby wyglądają obecnie?

- Takich informacji nie ujawniamy - dowiedzieliśmy się od Katarzyny Błaszczyk z warszawskiego biura prasowego Ruchu.

Czytaj też: Ruch zapowiada nowe kioski, z kawą i herbatą

Przedstawiciele spółki twierdzą, że strategia z 2011 roku jest z powodzeniem i systematycznie wdrażana. Jak podkreślają, jej efektem w Słupsku jest wymiana lub odświeżenie ośmiu spośród 11 kiosków.

Jednak nawet dwa spośród tych nowych nie mogą doczekać się najemcy. Przedstawiciele Ruchu twierdzą, że kioski są likwidowane nie tylko z powodów ekonomicznych. - Części z nich zlikwidowaliśmy w porozumieniu ze słupskim ratuszem, który prowadzi rewitalizację reprezentacyjnych punktów miasta. Taka sytuacja miała miejsce na ul. Wojska Polskiego - poinformował nas Ruch.

Dane Izby Wydawców Prasy z początku tego miesiąca pokazują, że liczba punktów sprzedaży detalicznej Ruchu spadła z 26 tysięcy w 2011 roku, do 22,7 tysięcy, a Kolportera - jego głownego konkurenta - utrzymała się na poziomie 27,2 tysięcy. Spada też udział Ruchu w rynku dystrybucji prasy. Spółka dystrybuuje obecnie jej 34,4 procent, a jeszcze rok temu 37 procent. Udziały Kolportera sięgają 44 procent, co oznacza wzrost o 2,2 procenta w stosunku do 2011 roku. Trzecie miejsce zajmuje Garmond Press z wynikiem 8,3 procent i wzrostem na poziomie 0,6 procent.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza