Bilet jednorazowy ma zdrożeć o 40 groszy do 2,8 zł (o 16,6 proc.), a bilety miesięczne o kilkanaście procent - najpopularniejszy M1 (na jedną linię od poniedziałku do piątku) z 54 zł do 62 zł.
Wniosek o zmianę taryf szczecineckiej Komunikacji Miejskiej już wpłynął do Rady Miasta. Wkrótce zajmą się nim komisje problemowe i zapewne na sesję trafi w pierwszych tygodniach nowego roku.
Nowy cennik zacznie wtedy obowiązywać wczesną wiosną, jeżeli oczywiście radni zaakceptują propozycję przewoźnika.
Prawdę mówiąc, nie mają wyjścia, chyba że zdecydują się na większą dopłatę z budżetu do KM. W roku 2012 wyniesie ona 2,1 mln zł i jest na zbliżonym poziomie, co w minionych latach.
- Ostatnią podwyżkę mieliśmy prawie dwa lata temu, a tylko w tym roku paliwo zdrożało o 25,4 procent - mówi Romuald Szkiłądź, dyrektor Komunikacji. - Dla nas skutek ekonomiczny samego tylko wzrostu cen paliwa w tym roku to 320 tys. zł.
Dyrektor KM mówi, że jest po spotkaniu z szefami innych komunalnych firm przewozowych i wszyscy wkrótce podnoszą ceny biletów, o ile już tego nie zrobili.
W Szczecinku podwyżki byłyby może nawet jeszcze większe, ale od niedawna firma ma 6 nowiutkich dużych autobusów MAN, które zastąpiły wiekowe pojazdy, oraz kilka mniejszych busów na ekologiczny i tańszy płynny gaz LPG. Przez 2-3 lata nie trzeba będzie ich naprawiać, a to też ma wpływ na koszty.
To nie koniec kiepskich informacji dla pasażerów. Od połowy stycznia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy autobusów w Szczecinku. Część kursów zostanie zlikwidowana, niektóre będą skrócone.
- Na przykład linie nr 1 i 2 będzie obsługiwać pięć, a nie sześć brygad, jak do tej pory - mówi Romuald Szkiłądź.
O szczegółach nowego rozkładu jazdy poinformujemy przed jego wprowadzeniem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?