Licencję na rozpoczęcie działalności FM bank otrzymał od Komisji Nadzoru Finansowego pod koniec lutego. Poczynając od marca bank rozpoczął na rynku walkę o klientów.
Oferta tej instytucji obejmuje pełen pakiet produktów bankowych m.in. rachunki bieżące, walutowe, karty kredytowe, kredyty i depozyty. Warto tu zaznaczyć, że usługi kredytowe będą dostępne wyłącznie dla sektora mikro i małych firm.
- Naszym wyróżnikiem są właśnie usługi bankowe profilowane pod kątem mikro i małych przedsiębiorstw, którym chcemy zapewnić łatwy dostęp do finansów na inwestycje i rozwój - tłumaczy Magdalena Dulczewska, pierwszy zastępca prezesa zarządu FM Banku.
- Przygotowując ofertę nie zapomnieliśmy jednak o klientach indywidualnych, którzy chcą pomnażać oszczędności. Dla nich stworzyliśmy lokaty o bardzo atrakcyjnym oprocentowaniu, nawet do 7 procent w skali roku.
FM postawił obecnie na 60 placówek w 44 miastach Polski. Oddział FM jest też w Koszalinie, przy ul. Kaszubskiej.
- Zatrudnione są tam trzy osoby - informuje Monika Lewicka z FM Banku. Planów na przyszłość na razie nie ujawniamy, ale nie wykluczamy rozszerzenia sieci placówek.
Nowością na rynku jest system weryfikacji kredytowej stworzony z myślą o ułatwieniu firmom dostępu do pieniędzy.
Jest to autorski pomysł FM Banku. Uproszczona procedura pozwala na wydanie wstępnej decyzji kredytowej w ciągu kilku minut. Do dyspozycji klientów jest kilka rodzajów kredytów: na finansowanie bieżącej działalności gospodarczej, na refinansowanie pożyczki z Funduszu Mikro, odnawialny w firmowym rachunku bieżącym oraz na zwiększenie majątku i rozwój firmy.
Oferta depozytowa banku obejmuje lokaty dostępne na 7 i 14 dni oraz 1, 3, 6, 12 lub 24 miesiące. Od wyboru klienta zależała będzie także waluta, w której będą pomnażane oszczędności. Do dyspozycji są lokaty w złotych, euro, dolarach, funtach brytyjskich. Lokaty będzie można zakładać również przez internet.
Do końca roku zatrudnienie w FM Banku ma przekroczyć 400 pracowników w centrali i oddziałach. W pierwszym roku działalności bank zamierza pozyskać 40 tysięcy klientów. Plan finansowy zakłada osiągnięcie w ciągu 5 lat sumy przekraczającej wartość 1,3 mld złotych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?