Oficjalne ukończenie budowy mostu na wyspę Gryfia zaplanowano na 12 maja. To pierwszy etap inwestycji. Drugim będzie przygotowanie dojazdu do obiektu. Zajmie się tym firma PRDM Nowogard.
Zrobiliśmy rekonesans po budowie mostu na wyspę Gryfia. Wszystkie trzy przęsła spoczęły na filarach. Konstrukcja jest gotowa. Teraz firma Skanska prowadzi prace wykończeniowe. Konstrukcja będzie pomalowana, konieczne są wylewki itd.
- Połączenie wyspy mostem to pierwszy etap inwestycji - przypomina Maciej Nowotny, prezes spółki Mars Most Brdowski, powołanej do realizacji tego zadania. - Prace są już na ukończeniu. Oficjalny finał budowy mostu zaplanowaliśmy 12 maja.
Most bardzo potrzebny
Obiekt skomunikuje miasto z nowymi terenami inwestycyjnymi Gryfia Biznes Park. Zapewni też mieszkańcom dostęp do nowej przestrzeni publicznej. Jego całkowita długość wynosi 197 metrów. Spina zachodni brzeg Odry - w rejonie pętli tramwajowej i autobusowej przy ul. Ludowej - z centralną częścią wyspy. Podpory mostu stanowią dwa filary osadzone w nurcie rzeki oraz dwa przyczółki na lądzie o konstrukcji żelbetowej. Wszystkie podpory mostu posadowiono na palach, a te w warstwach gruntów nośnych.
Most będzie miał dwa pasy drogowe - po jednym w obu kierunkach - oraz chodniki obsługujące ruch pieszych. Ze względu na wymogi geometrii łuku prowadzonej po nim drogi, most od strony wyspy jest szerszy względem części opartej o stały ląd o ponad metr. Ostatnie przęsło będzie się stopniowo rozszerzać a wraz z nim jezdnia - wszystko z myślą o zapewnieniu odpowiedniego przejazdu pojazdów ciężarowych. Będą się po nim poruszały transporty nawet 50-tonowe.
Rozpoczną budowę drogi
Prezes informuje, że został wreszcie rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę drogi dojazdowej do mostu.
- Zajmie się tym spółka PRDM z Nowogardu - dodaje Nowotny. - Przejęła już plac budowy.
Zgodnie z harmonogramem, spółka do połowy lipca powinna uporać się z robotami. Wówczas będzie to już całość przedsięwzięcia. Firma z Nowogardu ma wykonać 200-metrowy odcinek drogi - od ul. Ludowej do mostu. Zaprojektowano 41 miejsc parkingowych przy drodze dojazdowej. Dojazd do fabryki O potrzebie mostu mówiono od dawna. Ostatecznie zdecydowała o tym budowa nowoczesnego zakładu za ponad pół miliarda złotych, do produkcji elementów fundamentów morskich siłowni wiatrowych. Głównym inwestorem jest niemiecki Bilfinger.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?