Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Pomorzu rośnie zadłużenie użytkowników telefonów

(wf)
Na Pomorzu rośnie zadłużenie użytkowników telefonów
Na Pomorzu rośnie zadłużenie użytkowników telefonów Pixabay
Średnie zadłużenie telefoniczne statystycznego dłużnika w województwie pomorskim wynosi 2112 zł. Takie są dane Krajowego Rejestru Długów.

Jak wynika z badania, jakie TNS Polska przeprowadziło na zlecenie Krajowego Rejestru Długów rachunki telefoniczne płaci 95 proc. Polaków z czego 69 proc. przed terminem, a 21 proc. w dniu, w którym pieniądze powinny trafić na konto operatora. Reszta przyznaje, że spóźnia się z opłatami. Do niepłacenia nie przyznaje się nikt.

Tymczasem zadłużenie z tego tytułu z roku na rok rośnie. Według deklaracji zebranych przez TNS Polska, średnia wysokość abonamentu telefonicznego to 98 złotych. Ale wysokość co dziesiątego rachunku przekracza 193 złote. Z kolei co piąty Polak co miesiąc wydaje do 40 złotych na telefon, co wiązać może się zarówno z popularnością tak zwanych kart przedpłaconych, jak i poszukiwaniem jak najmniej obciążających finansowo ofert.

Wartość nieopłaconych rachunków telefonicznych sukcesywnie rośnie. Do Krajowego Rejestru Długów zostało w 2015 r. już przekazanych 500 377 informacji o niezapłaconych rachunkach telefonicznych. Jeszcze w 2014 roku łączna kwota zadłużenia telekomunikacyjnego przekazanego do Krajowego Rejestru Długów wynosiła 711 mln zł, to już rok później ponad 802 mln złotych. Aktualnie notowana średnia wartość zadłużenia jednego dłużnika abonamentowego to 2 087 zł. Rok temu było to 1 909 złotych.

Najbardziej oporni w regulowaniu rachunków są mężczyźni przed 35. rokiem życia stanowią prawie 30 proc. dłużników notowanych w Krajowym Rejestrze Długów. Ich średni dług wynosi ponad 2,2 tys. złotych. Najmniej liczna grupa, to osoby po 65. roku życia niecałe 5,5 proc.

Skąd pochodzą dłużnicy telekomunikacyjni? Zdecydowanie dominującą grupą pod tym względem są mieszkańcy miejscowości do 5 tys. mieszkańców. To aż 25 proc. wszystkich. Z danych firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso, specjalizującej się m.in. w windykowaniu długów telekomunikacyjnych, wynika, że dłużnicy tłumaczą swoje zaległości najczęściej tym, że nieuważnie czytali umowę podczas jej podpisywania. Przyznają nawet, że nie czytają podpisywanych dokumentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza