Pierwsze zdarzenie miało miejsce 3 maja, drugie – kilka dni temu.
– Wybieram tę stację regularnie, głównie dlatego, że ceny paliwa są tam w miarę niskie. Na początku miesiąca zatankowałem benzynę na kwotę około stu złotych. Płaciłem kartą – opowiada pan Grzegorz. – Gdy kilka dni później sprawdzałem stan konta i okazało się, że pobrano ode mnie tę kwotę dwukrotnie.
Nasz czytelnik natychmiast napisał reklamację do banku PEKAO SA, gdzie ma konto. Bank reklamację uwzględnił i niesłusznie pobrane pieniądze natychmiast z powrotem przelał na jego konto.
Sytuacja powtórzyła się jednak kilka dni temu. Tym razem pan Grzegorz kupił paliwo za 50 złotych. Sprawdzając rachunek w internecie, zobaczył, że ta kwota na konto stacji paliw ponownie została przelana dwukrotnie.
– Znowu napisałem reklamację do banku i czekam na zwrot pieniędzy – mówi słupszczanin. – Ale przecież to nie o to chodzi, żebym cały czas musiał interweniować, bo system źle zadziałał. W końcu problem zgłosiłem w swoim banku, ale jego pracownica powiedziała mi, że to nie ich wina. Prawdopodobnie coś się dzieje z czytnikiem kart na stacji. Ja na szczęście na bieżąco kontroluję stan konta. Ale pewnie nie wszyscy tak robią. Wiele osób mogło zapłacić za paliwo podwójnie i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.
W biurze prasowym firmy Statoil, której własnością jest stacja 1-2-3, dowiedzieliśmy się, że przyczyna występowania podwójnego obciążenia konta nie leży po ich stronie.
– Nasza firma dokonuje rozliczenia płatności zrealizowanych w terminalach płatniczych w sposób prawidłowy, jednorazowo. Odnotowaliśmy jednak przypadki problemów w odniesieniu wyłącznie do kart banku PEKAO SA, kiedy pojawiło się drugie obciążenie, dysponowane i realizowane przez bank PEKAO S.A, który jest właścicielem karty – tłumaczy Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil. – Od dłuższego czasu, przy wsparciu firmy MasterCard, czynimy starania w celu jak najszybszego rozwiązania tego problemu przez bank PEKAO SA.
Rzecznik dodaje, że na terminalach automatycznych, czyli bezobsługowych stacjach Statoil 1-2-3 pojawiły się już informacje o czasowym zablokowaniu możliwości dokonywania płatności kartami PEKAO SA.
– Wyrażamy ubolewanie z powodu niedogodności doznanych przez klienta w związku z tą sprawą. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie problem zostanie rozwiązany – mówi Krystyna Antoniewicz-Sas.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?