Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na stacji paliw w Słupsku płacili kartą podwójnie

Daniel Klusek [email protected]
Na stacji paliw 1-2-3 czasowo nie można płacić kartami wydanymi przez bank PEKAO SA.
Na stacji paliw 1-2-3 czasowo nie można płacić kartami wydanymi przez bank PEKAO SA. Kamil Nagórek
– W maju dwa razy zatankowałem paliwo na stacji 1-2-3 przy ulicy Wolności w Słupsku. Za każdym razem z karty ściągnięto mi dwa razy więcej pieniędzy, niż powinienem zapłacić – żali się pan Grzegorz ze Słupska

Pierwsze zdarzenie miało miejsce 3 maja, drugie – kilka dni temu.

– Wybieram tę stację regularnie, głównie dlatego, że ceny paliwa są tam w miarę niskie. Na początku miesiąca zatankowałem benzynę na kwotę około stu złotych. Płaciłem kartą – opowiada pan Grzegorz. – Gdy kilka dni później sprawdzałem stan konta i okazało się, że pobrano ode mnie tę kwotę dwukrotnie.

Nasz czytelnik natychmiast napisał reklamację do banku PEKAO SA, gdzie ma konto. Bank reklamację uwzględnił i niesłusznie pobrane pieniądze natychmiast z powrotem przelał na jego konto.

Sytuacja powtórzyła się jednak kilka dni temu. Tym razem pan Grzegorz kupił paliwo za 50 złotych. Sprawdzając rachunek w internecie, zobaczył, że ta kwota na konto stacji paliw ponow­nie została przelana dwukrotnie.

– Znowu napisałem reklamację do banku i czekam na zwrot pieniędzy – mówi słupszczanin. – Ale przecież to nie o to chodzi, żebym cały czas musiał interweniować, bo system źle zadziałał. W końcu problem zgłosiłem w swoim banku, ale jego pracownica powiedziała mi, że to nie ich wina. Prawdopodobnie coś się dzieje z czytnikiem kart na stacji. Ja na szczęście na bieżąco kontroluję stan kon­ta. Ale pewnie nie wszyscy tak robią. Wiele osób mogło zapłacić za paliwo podwój­nie i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.

W biurze prasowym firmy Statoil, której własnością jest stacja 1-2-3, dowiedzieliśmy się, że przyczyna występowania podwójnego obciążenia kon­ta nie leży po ich stronie.

– Nasza firma dokonuje rozliczenia płatności zrealizowanych w terminalach płatniczych w sposób prawidłowy, jednorazowo. Odnotowaliśmy jednak przypadki problemów w odniesieniu wyłącznie do kart banku PEKAO SA, kiedy pojawiło się drugie obciążenie, dysponowane i realizowane przez bank PEKAO S.A, który jest właścicielem karty – tłuma­czy Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil. – Od dłuższego czasu, przy wsparciu firmy MasterCard, czynimy starania w celu jak najszybszego rozwiązania tego problemu przez bank PEKAO SA.

Rzecznik dodaje, że na terminalach automatycznych, czyli bezobsługowych stacjach Statoil 1-2-3 pojawiły się już informacje o czasowym zablokowaniu możliwości dokonywania pła­tnoś­ci kartami PEKAO SA.

– Wyrażamy ubolewanie z powodu niedogodności doznanych przez klienta w związku z tą sprawą. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie problem zostanie rozwiązany – mówi Krystyna Antoniewicz-Sas.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza