Zacznijmy od kina polskiego. Nie przegapcie tytułów znanych już ze styczniowego afisza, czyli „Akademii pana Kleksa” według Brzechwy oraz obsypanego złotem na festiwalu w Gdyni „Kosa” Pawła Maślony.
Premierowo na lutowym afiszu znalazła się refleksyjna „Ultima Thule” z przejmującą, skupioną rolą Kuby Gierszała. Gorąco polecamy ten obraz zwłaszcza wielbicielom szetlandzkich krajobrazów i miłośnikom uroczych owieczek.
Melomanów nie będzie trzeba namawiać do obejrzenia wybitnego dokumentu Jakuba Piątka „Pianoforte”. Film, wypełniony genialną muzyką i niemal „sportowymi” emocjami, opowiada o uczestnikach konkursu chopinowskiego, w którym biorą udział największej sławy pianiści i pianistki z całego świata. W czwartek po pokazie w ramach DKF reżyser filmu spotka się z widzami kina, a rozmowę z naszym gościem poprowadzi dziennikarka Edyta Lubiak.
Kto nie zdąży w styczniu, w lutym koniecznie nadrabia „Biedne istoty” Yorgosa Lanthimosa (11 nominacji do Oscara nie są dziełem przypadku). A potem wystarczy już tylko znaleźć czas na kolejne filmowe perełki, takie jak: „Obsesja”, uwodzicielski thriller z brawurową rolą Natalie Portman, i „Priscilla”, najnowszy film Sofii Coppoli o burzliwym małżeństwie Elvisa Presleya i młodej dziewczyny bez pamięci zakochanej w gwieździe rocka.
Pokazy oskarowe
O naszą uwagę w kolejnych tygodniach lutego walczyć będą filmy rywalizujące o złotą statuetkę Amerykańskiej Akademii.
Dwa pierwsze zdobyły po pięć oscarowych nominacji, oba zobaczyć trzeba koniecznie. „Przesilenie zimowe” to opowieść o życiowych rozbitkach, przypadkowo skazanych na własne towarzystwo, sportretowanych w czułym obiektywie reżysera Alexandera Payne’a (Nebraska, Spadkobiercy, Bezdroża). Kolejnym oscarowym faworytem jest jeden z najgłośniejszych filmów roku, „Anatomia upadku” Justine Triet, łącząca w sobie elementy thrillera, kryminalnej zagadki i psychologicznej analizy żyjących w pozornej zgodzie małżonków. Z dzieckiem i psem w tle.
- Przewidujemy burzliwe i niemające końca dyskusje po seansie, gdyż reżyserka zostawia widzów z otwartym zakończeniem i każdy sam musi odpowiedzieć na postawione w filmie pytanie - piszą organizatorzy.
W oscarowych szrankach rywalizować będą ze sobą również dwa filmy animowane. „Pies i robot” Pabla Bergera to cudownie czuła i wzruszająca opowieść o potrzebie przyjaźni i konieczności pogodzenia się z nieuchronną zmianą, która bez słów komunikuje nam najsubtelniejsze stany emocjonalne bohaterów.
- Film polecamy widzom w każdym wieku. Dodatkowo w drugim tygodniu ferii po pokazach przedpołudniowych zapraszamy na bezpłatne warsztaty dla dzieci i ich opiekunów (obowiązują zapisy) - zapowiadają organizatorzy w kina Rejs.
Kolejna animacja nominowana do Oscara to „Chłopiec i czapla”, najnowszy film z legendarnego studia Ghibli w reżyserii Hayao Miyazakiego. To wizjonerskie arcydzieło jest opowieścią o stracie i przemijaniu oraz popisem niczym nieograniczonej wyobraźni japońskiego mistrza. Film będzie wyświetlany w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami.
Rejsowe cykle
„Ostatni dzień lata” - kameralny debiut Tadeusza Konwickiego z 1958 roku, zainicjuje drugą część „Krótkiej historii polskiego kina”. Obejrzymy go 17 lutego.
„Tutanchamon: Oblicze bez maski” - comiesięczne „Podróże ze sztuką” zaprowadzą nas w lutym do Egiptu, a przewodnikiem po skarbach Doliny Królów i grobowcu tajemniczego faraona będzie sam Iggy Pop. Projekcja 11 lutego.
„Katak. Podwodna przygoda” - tradycyjne już „poranki” filmowe i bezpłatne warsztaty familijne po niedzielnym pokazie dla młodych widzów (obowiązują zapisy) - 25 lutego.
„Club Zero” - spotkanie po filmie z ekspertkami żywienia z Poradni Promocji Zdrowia i dyskusja na temat zaburzeń odżywiania - 3 marca.
Maraton na walentynki
I wreszcie, last but not least, doroczny maraton „Z miłości do kina”.
- W sobotę, 10 lutego, świętować będziemy 33. rocznicę pierwszego pokazu w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego imienia Grażyny Bożek-Szczepłockiej, a tym samym powstania kina Rejs - piszą organizatorzy. - W tym dniu zapraszamy naszych drogich widzów na trzy pokazy, w tym dwa przedpremierowe („Opadające liście”, „Miłość bez ostrzeżenia” oraz „Bulion i inne namiętności”).
W programie tradycyjnie znajdzie się także konkurs filmowy z nagrodami, a w przerwach między seansami poczęstunek w sali Tango. Karnety na maraton już dostępne w kasie kina.
Harmonogram seansów filmowych i czwartkowych spotkań Dyskusyjnego Klubu Filmowego Projekcja znajdziemy na stronie internetowej kina i Słupskiego Ośrodka Kultury. Bilety do kupienia w kasie i online. karnety na DKF w cenie 65 zł tylko w kasie kina.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?