Statek oznaczony numerem stoczniowym NB 311 zacznie wozić pasażerów latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus.
Wszystko na temat gdyńskiej stoczni Crist >
Od lipca 2017 r., w części wyposażona jednostka była budowana w stoczni Crist. Ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii.
Prom zbudowany w Gdyni o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości, zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
- Cieszymy się, że stocznia Crist ma udział w budowie największego promu hybrydowego świata. To kolejny projekt, który wzmacnia naszą pozycję na rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager CRIST S.A.
Proces ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Czytaj także: Gdyńska stocznia Crist zbuduje polarny statek pasażerski. Jednostkę zamówił norweski armator
WIDEO: Spektakularne wodowanie statku rybackiego w Gdańsku. 75-metrowy trawler trafi w ręce Norwegów
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?